У Чумацькому Шляху знайшли 13 зірок з іншої галактики

Згадані 13 зірок можуть становити лише малу частину популяції зірок Чумацького Шляху, які прилетіли з інших галактик

Найшвидші зірки Чумацького шляху не могли спалахнути в межах галактики і, найімовірніше, "прилетіли" з Великої Магелланової хмари. Про це автори дослідження написали в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Так, Група астрономів з Лейденської обсерваторії вивчила дані про швидкість руху понад семи мільйонів зірок, переданих космічним телескопом Gaia (Європейське космічне агентство). Дослідники виділили групу зірок, які з ймовірністю 50% і більше гравітаційно не пов'язані з нашою галактикою", – йдеться в повідомленні.

Як пише видання, таких світил виявилося всього 125, з яких тільки у 20 ймовірність відсутності гравітаційного зв'язку з Чумацьким Шляхом перевищила 80%. Жодна з цих 20 зірок не рухається по орбіті, форма якої вказувала б на походження з галактичного центру. Науковці припускають, що з 20 зірок сім почали рух десь в диску Галактики, а решта 13, ймовірно, "прилетіли" з карликової галактики, що є супутника Чумацького Шляху, Великої Магелланової хмари.

Автори роботи вказують на те, що згадані 13 зірок можуть становити лише малу частину популяції зірок Чумацького Шляху, які прилетіли з інших галактик. За словами астрономів, найбільш імовірним сценарієм появи надшвидких зірок, здатних подолати відстань між сусідніми галактиками, вважається зближення подвійних зоряних систем з надмасивними чорними дірами.

Своєю чергою Naked Science пояснює, що більша частина зірок Чумацького Шляху рухається по орбіті в площині галактичного диска навколо ядра галактики. Швидкість їх руху відносно ядра складає приблизно 100 км/с (у Сонця – 217 км/с). Але деякі зірки рухаються швидше за інших. Швидкість їх настільки велика, що вони долають тяжіння галактики і виходять за її межі.

Про існування надшвидих зірок стало відомо в кінці 80-х. До 2008 року було відомо про 10 зірок, які рухаються зі швидкістю, вищою за другу космічну для Чумацького Шляху.

Дивіться також фотогалерею за темою:

"Коли він поруч": Марс наблизився на мінімальну відстань до Землі – ФОТО

Марс наблизився до Землі

Клімкін пояснив, чому РФ "почала гратися з примусовим годуванням Сенцова"