Отвір на поверхні Марса
Отвір на поверхні Марса NASA

На Марсі виявили незвичний отвір, в якому можна буде будувати підземні бази

Читайте по-русски
    Великі печери лавових труб вулкана дають певний захист від різкого випромінювання на Марсі і можуть бути хорошими майданчиками для створення підземних баз

Вчені NASA виявили незвичайний отвір на поверхні Марса. На думку науковців, він є продуктом давньої вулканічної активності під поверхнею планети. Про це повідомляє Sciencealert.

Отвір розташований на західних схилах щитового вулкана під назвою Павоніс Монс. Його райони показують і деякі інші геологічні особливості. Є довгі, звивисті лавові трубки, елементи розломів і великий вулканічний кратер.

Зображення було отримано орбітальним інструментом Mars HiRise. При ближчому розгляді з'ясувалося, що це одне з бічних жерл вулкана. Після виверження покрівля вулканічної камери, з якої вилилася лава, провалилася, утворивши структуру, яку ми спостерігаємо сьогодні.

Аналіз цього природного люка показав, що отвір має ширину близько 35 метрів. Верхня частина складеної купи щебеню, яку можна побачити через отвір, розташована на глибині близько 28 метрів.

Згідно з розрахунками, купа щебеню повинна мати висоту не менш як 62 метри, це означає, що сама яма повинна була мати глибину не менше ніж 90 метрів до обвалення. Це набагато більше, ніж будь-який знайдений на Землі лавовий тунель.

Печери лавових труб, подібні до цієї, надають певний захист від різкого випромінювання, яке атакує поверхню Марса. Завдяки цьому вони можуть бути хорошими майданчиками для створення підземних баз, якщо вони доступні.

"Такі діри становлять особливий інтерес, тому що їхні внутрішні печери більше захищені від суворої поверхні Марса, що робить їх відносно хорошими кандидатами для збереження марсіанського життя. Тому ці ями є головними цілями для майбутніх космічних кораблів, роботів і навіть людей", – розповіли астрономи.

Нагадаємо, NASA анонсувало прийом заявок на відбір нових астронавтів для подорожей на Місяць і Марс.

СБУ в Харкові викрила хакерів, які за вказівкою росіянина крали з банківських карток українців