AP

Італійські вчені винайшли спосіб, як прочитати обгорілі під час виверження Везувію сувої

До складу чорнила, якими писали в Стародавньому Римі, входив свинець

У складі чорнила, яким писали в Стародавньому Римі, був свинець. Це відкриття італійських вчених допоможе прочитати тексти з численних обгорілих сувоїв, які постраждали від виверження вулкана Везувій в 79 році. Про відкриття повідомляється в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

У 1752 році серед руїн вілли близько Геркуланума виявили ​​величезну бібліотека із 1800 сувоями. Однак пошкоджені від виверження рукописи знаходилися в такому стані, що спроба розгорнути їх майже завжди призводить до того, що вони розсипаються.

Вчені давно намагаються розшифрувати сувої за допомогою рентгенографії, однак цей метод поки що малоефективний: він практично не дозволяє відрізнити літери від папірусу, на якому вони написані.

Фізик Віто Мочелла і його колеги виявили в чорнилі двох фрагментів папірусу свинець. За словами вчених, тепер завдання розшифровки полегшується. Достатньо налаштувати інструменти на виявлення слідів металу - а рентгенівська техніка дає змогу це робити з великою ефективністю.

Група Мочелли підтвердила виявлення свинцю за допомогою потужного прискорювача елементарних частинок -синхротрона. Дане відкриття йде врозріз з традиційними уявленнями, згідно з якими чорнило на основі металів почали активно використовувати тільки в IV-V ст. На думку фізика, висока концентрація свинцю в чорнилі свідчить про те, що метал не потрапляв туди випадково, з води або чорнильниці. Його додавали туди спеціально - як пігмент або сполучного речовини.

Найближчим часом Мочелла почне сканувати сувої, які зберігаються в Національній бібліотеці Неаполя. Можливо, і там в чорнилах знайдуть свинець.

Як повідомляв 5.ua, у вересні 2015 року бельгійський археолог удруге знайшов найдовший давньоєгипетський манускрипт.

Сотник про парламент Нідерландів: Я бачу зовсім іншу риторику