sfsu.edu

Астрономи виявили "комету" розміром з Юпітер

Рік на цій екзопланеті триває 597 днів. HD20782 віддалена від Сонячної системи на 117 світлових років

Астрономи з Університету штату Каліфорнія в Сан-Франциско виявили екзопланету з химерною витягнутою орбітою, яка характерна для комет. З препринтом статті можна ознайомитися на сайті arXiv.org.

Планета, названа HD20782, має ексцентриситет орбіти 0,96 - це означає, що траєкторія її руху навколо зірки є сплощеним еліпсом. Більший ексцентриситет мають лише деякі комети. Однак HD20782 сильно відрізняється від комети, оскільки за масою її можна порівняти з Юпітером.

У найвіддаленішій точці своєї орбіти екзопланета перебуває на відстані від зірки в 2,5 рази далі, ніж Земля від Сонця. Водночас планета періодично підходить до розпеченої поверхні зірки - набагато ближче, ніж Меркурій до Сонця. Рік на цій планеті триває 597 днів.

HD20782 віддалена від Сонячної системи на 117 світлових років. Її виявили за допомогою транзитивного методу, який полягає в спостереженні за проходженням планет на тлі диска зірки. Астрономи планують вивчити спектральні характеристики відбитого випромінювання, щоб визначити склад і структуру атмосфери далекого світу.

Дослідники пояснюють дивну орбіту HD20782 тим, що спочатку в системі могло бути кілька планет з нестабільними орбітами. У якийсь момент вони підійшли дуже близько одне до одного, через що одна з них вилетіла за межі системи, в той час як інша почала рухатися по витягнутій орбіті.

Як повідомляв 5.ua, у грудні 2015 року астрономи виявили найближчу до Землі потенційно придатну для життя екзопланету