Метро
Метро Facebook

У метро Києва знайшли більш як 10 тис. вірусів і бактерій – дослідження вчених

Читайте по-русски
Також знайдені живі організми, яких немає в жодній базі даних

Вчені провели масштабне дослідження мікроорганізмів у метрополітені Києва і виявили унікальні бактерії. Про це повідомляє прес-служба Інституту молекулярної біології і генетики (ІМГБ) на свій сторінці в Facebook.

Зазначено, що робота була проведена в рамках найбільшого в світі метагеномного дослідження міських мікробіомів, які є в повітрі і на поверхнях, до яких торкаються люди.

"Проєкт, який мав на меті секвенування і аналіз зразків, зібраних з систем громадського транспорту і лікарень, містить анотацію всіх ідентифікованих мікроорганізмів, а також тисяч вірусів і бактерій і двох архей, яких не знайдено ні в яких базах даних", – йдеться в повідомленні.

Метро
Метро Facebook

Дослідники з різних країн вивчили дані з 60 міст світу. У більшості зразків (97%) був виявлений основний набір з 31 виду мікроорганізмів. З'ясувалося, що в різних містах живе 4246 відомих видів мікроорганізмів, але одночасно – 10 928 нових вірусів і 748 бактерій.

У метрополітені Києва вчені виявили типового представника шкірної мікрофлори людини – сutibacterium acnes, який зазвичай спостерігається у здорових людей.

"Ця бактерія входить до складу основних 31 видів, знайдених у всіх 60 містах, і це ще раз свідчить про величезний вплив людини на міське середовище", – розповіла молодша наукова співробітниця ІМБГ Аліна Фролова з групи системної біології.

У той же час дослідники виявили і види, які унікально характеризують метро столиці. Зокрема, Mycobacterium sp. VKM Ac-1817D – бактерію, яку вперше ідентифікували у 2015 році. Це непатогенна мікобактерія, яка допомагає синтезувати фармацевтичні стероїди.

"Це не означає, що ця бактерія присутня у великих кількостях або ми відразу можемо її використовувати з біофармацевтичною метою, однак пошук і виявлення нових бактерій з такими властивостями мають величезний потенціал", – повідомила Фролова.

Нагадаємо, що вандали пошкодили дефібрилятори в столичному метрополітені.

Співпраця з "Метінвестом", Мінкультом і ОДА дасть змогу зробити "Хортицю" туристичною перлиною – директор заповідника