На фронті оборонцям протистоїть не лише ворог, а й погода. Від холоду, дощу та вітру рятують теплі пончо. У столиці команда підприємців у мирний час створювала туристичне спорядження. Нині усі заощадження вклали у виробництво на потреби ЗСУ. Бізнес працює на замовлення військових – пончо, тенти і гамаки бійцям продають за собівартістю. Утім, власники не скаржаться – кажуть, що так працюватимуть аж до української перемоги.
Ці підприємці вже понад 10 років відшивають гамаки, тенти, пончо і дощовики для туристів. У їхній команді було 12 людей – половина з них після початку повномасштабного вторгнення вирушила на фронт. А ті, хто залишився – переорієнтували бізнес на потреби військових. У перші місяці всі заощадження вклали у виробництво – хотіли закрити потреби бійців.
"Напевно, дня з п'ятого-шостого війни почали масово відшивати. Спочатку створювали, експериментували. Тут, до речі, на КПІ був пост ТРО дуже великий. І ми йому давали дуже багато різного спорядження. А потім від них отримали запит на щось тепле. Згадали, що в нас є теплі пончо-трансформери і почали їх уже відшивати і просто дарувати військовим, які були поруч", – каже співзасновник BERLOGA Дмитро Фішер.
За рік від початку великої війни вже понад 8 000 пончо передали на фронт. У своїх відгуках військові пишуть, що вироби рятують їх від холоду. Розповідають навіть про курйозний випадок, коли пончо затримало уламки міни: "Унаслідок мінометного обстрілу частину мого спорядження уразили уламки, зокрема, ваше пончо – тепер це решето. Чи є в наявності зараз пончо? Почались дощі. Пончо затримало в собі п'ять таких уламків".
"Саме ця версія була на нульових позиціях більше ніж пів року. І за ці пів року вона ось тільки трішки стала брудною і все. А так вона ціла і виконує свої функції дуже добре", – демонструють підприємці.
"З початку повномасштабного вторгнення відшивали все: і плитоноски, і чохли, і збросники, і РПС-ки. А згодом почали відшивати те, що ми вміємо і розуміємо – тобто тенти, пончо, утеплені пончо, а все інше залишили тим, хто це відшивав і раніше", – розповідає Віталій.
Син Віталія Єгор – один із тих, хто з команди пішов на фронт. Батько через здоров'я та вік не зміг, але, зі свого боку, робить усе, аби наблизити перемогу.
Команда всі побажання військових враховує: найновіша модель пончо Берлоги пройшла щонайменше 20 модифікацій. Продають їх за собівартістю, а прибуток мають із ремонту туристичного спорядження. Хлопці розповідають, що до туризму повернуться тільки після перемоги.
"Основна мрія, щоб закінчилася війна. Ми зараз всі на це працюємо, а після закінчення війни ми вже будемо, напевно, повертатися в звичний для нас туристичний час. І вже з урахуванням того, що буде потрібно Україні – з точки зору допомоги і наших компетенцій, які в нас є", – наголошує співзасновник BERLOGA Дмитро Фішер.
Назар Войтенков, Микола Чеботарьов, "5 канал"
Читайте також: Можна потоптатися по формі окупанта: в Івано-Франківську відкрилася виставка, деякі експонати якої дісталися у важкому бою
Дивіться також відео на тему: "Українські Воєнні Історії": бійці ТрО ЗСУ зняли художній фільм – про залаштунки
Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.
Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.
Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.