Коли потяги метро відправляють на "лікування": що відбувається за лаштунками столичної підземки

Від надійності поїздів напряму залежить безпека руху, тому кожен вагон щочотири роки розбирають на дрібні деталі

8 січня у світі відзначають День метро. В Україні цей вид підземного транспорту є в Києві, Харкові та Дніпрі. Понад півстоліття кияни та гості міста спускаються і піднімаються у підземку. Та не всім випадала можливість зазирнути у місце, де вагони розібрані на запчастини. У "лікарні" для вагонів побували журналісти "5 каналу".

Щодня понад півтисячі вагонів столичної підземки перевозять до півтора мільйона пасажирів. Від надійності поїздів напряму залежить безпека руху. Кожен вагон щочотири роки розбирають на дрібні деталі. Це називають капітальним ремонтом: щось оновлюють, щось – замінюють. А потім знову збирають. Такий ремонт триває від 10-ти днів до місяця. Обов'язковий етап – дефектоскопія, коли кожну деталь буквально сканують, щоб зрозуміти, чи є брак і чи потрібен ремонт.

"Оком дивишся ніби деталь нормальна. І ми все перевіряємо. У нас стаціонарний дефектоскоп. І ось бачите – проявляються такі тріщини", – розповідає дефектоскопіст Галина Юрченко.

Так перевіряють ізоляцію деталей систем гальмування і тяги вагона. А в цій частині цеху ремонтують двигуни.

Комусь така робота видалася б надто нудною. Молодь не охоче тут залишається, розповідають на вагоноремонтному заводі Київського метрополітену. Але є фахівці, що працюють десятки років. Серед них – Сергій Титов.

"Закінчив училище залізничне по цій спеціальності, так і працюю тут. Десь з 1987 року тут", – пригадує Сергій.

Нині – бригадир, а понад тридцять років тому розпочинав свою кар'єру з посади слюсаря-електрика. Запевняє: за цей час жодного разу навіть не думав змінити роботу. Він очолює групу майстрів, разом з якими немов пазли розбирають, перевіряють та збирають знову двигуни вагонів.

Понад 20 років на заводі пропрацював і Сергій Смашний. Він на все життя запам'ятав свою першу робочу зміну – одразу після дня його народження.

"Директор, Віктор Юрович, сказав: "Ти прийшов до нас інженером-технологом, але тобі треба обов'язково прийти і попрацювати в цех, щоб ти покрутив деталі, гайки, болтики своїми руками – ти будеш краще знати свою роботу", – пригадує працівник метрополітену.

Тепер він – головний технолог і має окремий кабінет. Але, коли роздає накази, добре знає, що й до чого, бо має за плечима досвід роботи у цеху. Сергій Смашний переконаний: на вагоноремонтному заводі всі мають працювати як єдиний механізм. Мовляв, лише так можна забезпечити ритмічну роботу всіх рухомих механізмів кожного вагона, а отже і всього метрополітену.

Євгенія Давиденко, Юрій Усік, "5 канал"

Дивіться також фотогалерею за темою:

"Не притулятися": Київський метрополітен запустив свою лінійку сувенірів – ФОТО

/
/
/
/
/

Попередній матеріал
Брифінг речника Міноборони України – відео
Наступний матеріал
Новинка від Hyundai: в компанії створили робота для рятувальних операцій

Забули обладнання на шляхах: стало відомо, чому потяг Рахів–Київ простояв у полі кілька годин – ЗМІ

Нагадує події в "Східному експресі": Омелян про падіння полиці і важке травмування в потязі УЗ

"Укрзалізниця" запускає новий потяг на Донбас

Близько 40 будинків без тепла й води: в Києві сталася аварія на тепломережі

Ретро-поїзд на свята: у Харкові залізничники поставили на рейки справжній паротяг

Як працюватиме київське метро в новорічну ніч