5 канал

Міністр інфраструктури: Ми перетворимо "Укравтодор" з великого монстра на невелику сервісну організацію

Міністр інфраструктури Володимир Омелян у програмі "Погляд" на "5 каналі" розповів про те, скільки грошей цього року виділили на ремонт та будівництво доріг, чи вплине децентралізація "Укравтодору" на якість доріг, в якому стані нові керівники приймають "Укрзалізницю" і "Укрпошту", чи дасть парламент "зелене світло" для інвестицій у рухомий склад залізниці, а також про те, як боротися з перевантаженням на українських дорогах

БЕЗ СИСТЕМНОГО РИТМІЧНОГО ФІНАНСУВАННЯ ГАЛУЗІ МИ НІЧОГО НЕ МОЖЕМО ЗМІНИТИ. ГОЛОВНА ІДЕЯ УРЯДУ, ЩОБ МИ ВІДІЙШЛИ ВІД МЕТОДУ "ПОЖЕЖ" ДО РИТМІЧНОЇ РОБОТИ

– Напевне, ви до нас прийшли з новинами із засідання уряду, на якому відбувся, принаймні я так розумію, прорив стосовно вашого міністерства. Детальніше про те, куди і скільки виділено грошей, тому що ви буквально напередодні у фейсбуці писали про те, що будете вимагати, докладати зусилля, щоб Кабінет міністрів таки схвалив другий етап фінансування українських доріг. Українські дороги – це наш спільний біль.

– Правду кажучи – це прорив не мій чи міністерства, це прорив України. Я дуже сподіваюсь, що сьогоднішній крок, який був підтриманий прем’єром і завдяки його позиції вдалося переламати ситуацію, – ми отримали фінансування в рамках тих, що передбачали, але його не було в руках. І сьогодні було прийнято рішення уряду про виділення 3,9 мільярда гривень кредитних коштів попередніх років, які не використовувалися, на відновлення українських доріг по всій Україні. Окрім цього, ми маємо додатковий мільярд на усунення ямковості на українських дорогах. Ми хочемо теж 500 мільйонів спрямувати на відновлення верхнього шару українських доріг. Таким чином вони продовжать своє життя ще мінімум на два-три, можливо чотири роки. А також ми маємо 500 мільйонів з хвостиком на погашення боргів попередніх років. Але тих боргів, які були перевірені щодо якості доріг, перевірені СБУ, фінансовою інспекцією, мають судове рішення, що, дійсно, ті роботи мали місце, вони проводилися, але гроші не були заплачені. Це теж ключовий елемент – це відновлення довіри між державою і бізнесом. Тому що ми показали, що держава виконує свої зобов’язання, а для побудови нормальної ринкової економіки вкрай важлива довіра, прозорість і прогнозованість.

– Ці мільярди, які отримали в розпорядження, на яких дорогах вони відобразяться: на стратегічних якихось шляхах, які давно вже чекають, чи можливо на якійсь конкретній ділянці?

– Ці дороги є, на них вже розподілені напрямки фінансування. Вони ще мають бути погоджені бюджетним комітетом Верховної Ради, але чітке бачення є. Це, по-перше, має бути співфінансування з місцевих бюджетів, у пропорції – 90% відсотків держава дає з бюджету напряму платників податків, 10% місцевих фондів, місцевих бюджетів. Окрім цього, ми матимемо ситуацію, коли ми вирішуємо ключові питання Півдня України, Сходу України, також Центр і Захід. Але ми розуміємо, що без системного ритмічного фінансування галузі ми нічого не можемо змінити. Тому ми повинні відійти від "о диво, це трапилося" до ситуації, коли ми чітко розуміємо, які кошти будуть виділені в цьому році, у наступному чи через рік.

– Спеціальний дорожній фонд якимось чином у цьому плані присутній, чи це зовсім для інших цілей?

– Власне, це головна ідея уряду, щоб ми відійшли від методу пожеж до ритмічної роботи. Ми хочемо створити систему функціонування дорожнього фонду, який буде наповнюватися як з акцизів, так і з інших видів платежів. Зокрема це може бути система торінгу, коли іноземні вантажівки, в’їжджаючи на територію України, користуючись українськими дорогами, сплачують так звані віньєтки, те, що ми бачимо в Угорщині, Австрії. Це повинні бути штрафи, які накладає інспекція за перевантаження великотоннажного транспорту. Можливо, будуть інші надходження. Але лише в цьому випадку, коли ми акумулюємо на дороги прогнозовану суму щороку, ми можемо переламати ситуацію і від 97% зруйнованих доріг перейти до нормальної дорожньої магістралі в Україні.

– Ідея спеціального дорожнього фонду – нею опікувався ще Андрій Пивоварський і досить активно про неї говорив і промотував її. Але все дуже непросто йшло. На якому етапі зараз ця ідея, і коли вона перетвориться з ідеї на конкретне втілення?

– Я уже не раз говорив, що держава – це не є стартап, тут мають бути послідовні кроки. Я дуже щасливий, що продовжую ті речі, які започатковував Андрій, і ми робили спільно разом із ним. Ми від самого початку, щоб уникнути непорозумінь з депутатським корпусом, запросили депутатів від кожної фракції до роботи в Міністерстві інфраструктури над напрацюванням нового комплексу законопроектів, які повинні радикально змінити ситуацію в галузі. Це не лише створення дорожнього фонду. Це децентралізація "Укравтодору". Це питання, які з цим пов’язані в контексті вагового контролю, інших важливих напрямків автодорожньої системи. Я сподіваюсь – перше до речі засідання ми хочемо провести у понеділок, – що депутати будуть присутні, і ми зможемо відверто обговорити, не витягуючи щось із шухляди, а з самого початку показати, які є наші наміри. Що дорожній фонд – це не джерело корупції, а навпаки – єдиний шанс для України відбудувати дороги.

ПЕРЕВІЗНИКИ РУЙНУЮТЬ НЕ АБСТРАКТНІ ДОРОГИ ДЕСЬ НА МІСЯЦІ, А ТІ ДОРОГИ, ПО ЯКИХ ПОТІМ ПЕРЕСУВАЮТЬСЯ ВОНИ ТА ЇХНІ РОДИЧІ І, НА ЖАЛЬ, ГИНУТЬ ЧИ КАЛІЧАТЬСЯ ЧЕРЕЗ НИЗЬКУ ЇХ ЯКІСТЬ, РОЗБИТІСТЬ ВЕЛИКИМИ ВАНТАЖАМИ

– Ваговий контроль. Ви вже не один раз згадали це словосполучення і про нього ж, у тому числі, написали у себе на сторінці у фейсбуці. Вантажівки перевіряються, штрафи накладаються, гроші до бюджету йдуть. Тут попрошу, по-перше, конкретні цифри штрафів, об’ємів цих штрафів і відповідних надходжень у бюджет, а по-друге, відповісти на скепсис, присутній в тому числі серед народу. Вони кажуть, що тим самим власникам або водіям великогабаритного транспорту простіше заплатити штраф або хабар, але при цьому не недовантажувати свій транспортний засіб. Тобто, по-перше, цифри, а по-друге, що з цим робити?

– Цифри є. Перші два місяці роботи інспекція наклала штрафи у мільйон гривень, сплачено вже до бюджету більше сотень тисяч. Але проблема в тому, що ми апелюємо до свідомості як громадян, так і перевізників. Бо вони руйнують не абстрактні дороги десь на Місяці, вони руйнують ті дороги, по яких потім пересуваються, пересуваються їхні родичі і, на жаль, гинуть чи калічаться через низьку їхню якість, розбитість великими вантажами. По-друге, ми створюємо цю систему, бо без неї ми не зможемо відремонтувати українські дороги. Ми не хочемо, щоб ці мільярди, які тяжко здобуті від українських платників податків, спрямовані на ремонт доріг, були викинуті в повітря чи в пісок. Адже не зупинивши перевантаження на українських дорогах, ми фактично призведемо до того, що через рік відремонтовані дороги знову перетворяться на суцільні ями. Саме тому пішли досвідом інших країн, які спершу ввели жорсткий ваговий контроль, а в Європі, наші перевізники знають, не можна чомусь поїхати, ти не заплатиш ні хабара, нічого. Вони чітко мають до 40 тонн. Ми те саме робимо в Україні. Поки що на великих трасах, сподіваюсь, що до кінця року це пошириться і на траси місцевого значення і ми зможемо переламати ситуацію. Мені вже приємно, що скажімо по Одеській трасі, по якій раніше йшли автомобілі з вагою 60-80 тонн, зараз вони йдуть напівнавантажені – до 40 тонн всі дотримують. І це добре для самих перевізників, вони роблять більшу кількість рейсів, вони отримують більше заробітку.

– Які суми штрафів станом на зараз?

– Зараз бюджет отримав 150 тисяч гривень, якщо я не помиляюсь.

– А саме сума штрафу конкретному порушнику вагового режиму?

– Є різні суми, насправді, тому що є дві складові – це складова в перерахунку з євро і за пробіг, і є складова у гривні. У нас був рекордсмен, якщо не помиляюсь, здається 30 чи 40 тисяч гривень одноразовий вклад.

– Достойна сума, щоб нею не ризикувати.

– Абсолютно. Але так зване радіо між перевізниками працює досконало, і вони розуміють, що коли є пост – ти не можеш його об’їхати. Безперечно, ризик корупції існує, і про це ми теж говорили. Я піднімав це питання на уряді, коли інспектор отримує дві-три тисячі гривень, а йому хабар пропонують рівнозначний його місячній зарплаті – це величезна проблема, це виклик системі. Ми мусимо піти польським шляхом, коли інспектор, штрафуючи кожен автомобіль, отримує 5-10 відсотків від вартості штрафу, сплаченого до бюджету. І тоді у нього є мотивація, він залишається на своєму місці роботи і йому краще оштрафувати десять автомобілів, ніж взяти один раз хабар.

– Резонні аргументи, а їх почули, чи будуть вони внормовані законодавчо?

– Ми працюємо над цим.

У НАС СУСПІЛЬСТВО І ВЛАДА, ЯКІ У ПРОЦЕСІ РЕФОРМИ. СТАРІ ЗВИЧКИ ВМИРАЮТЬ ДУЖЕ ВАЖКО. БАГАТО Є БАЖАЮЧИХ ЗБЕРЕГТИ СТАРІ "ПОТОКИ", СТАРИХ ЗРУЧНИХ КОМФОРТНИХ ЛЮДЕЙ

– Давайте поговоримо про "Укравтодор" – це теж багатостраждальна структура, у якій вкотре, схоже, зміниться чільник. На початку місяця був звільнений Андрій Батищев, голова "Укравтодору. Це вже третій керівник за останні роки, пропрацював він всього сім місяців. Причини його звільнення Мінінфраструктури не пояснило, можливо, ви зараз поясните. Разом також звільнили заступника Миколу Березовського і ще за власним бажанням, здається, п'ятнадцять людей написали заяви. Чому все ж таки звільнили і коли чекати нового чільника?

– Насправді я хотів би Андрію подякувати за роботу. Він зробив чимало, і зокрема прекрасна була його робота під час зимових хурделиць на півдні України. Новий час потребує нових героїв, і я сподіваюся, що уряд підтримає мою пропозицію про відкритий конкурс, де ми зможемо відібрати найдостойнішого, який би справді міг очолити "Укравтодор". По-друге, завершити до кінця реформу "Укравтодору", що не менш важливо, ніж просто очолення цих процесів. Шанси знайти таку людину є, і є багато бажаючих обійняти цю посаду – професійних, некорумпованих людей. І я сподіваюсь, що вибір буде з достойних.

– Про самий конкурс у вас до речі скептична думка, я маю на увазі не цей конкретно конкурс, а загалом конкурсна система. У нас останнім часом вистачає неоднозначних історій навколо конкурсних комісій і результатів їхньої роботи. Ваша ж цитата: "З конкурсами треба щось робити, іноді вони викликають щире здивування, а не очікуваний захват".

– У нас суспільство, яке у процесі реформи, влада, яка у процесі реформи. Старі звички вмирають дуже важко. І безперечно, багато є бажаючих зберегти старі потоки, зберегти старих зручних комфортних людей. Я дуже радий, що у випадку "Укрзалізниці" і "Укрпошти" перемогли справді достойні люди. У мене немає питань до їх компетенції і сподіваюсь, що їх робота покаже якісну реформу цих напрямків. Інколи буває так, конкурси, на яких ти дивуєшся щиро, як взагалі номінанти попадають до п’ятірки фіналістів, можливо, це просто рудименти старої системи. Нам важливо, щоб нові ідеї не паплюжилися старими людьми – це критичний виклик для суспільства. Тому це дуже важливо контролювати, бо можна поміняти вивіску і під цим продати залежаний товар. Я би цього не хотів.

Все ж таки, якщо говорити про конкурс на заміщення посади голови "Укравтодору". Наскільки цей процес може затягнутися? І виконуючий обов’язки, ним на разі є Євген Барах, весь цей час зависають усі процеси?

– Навпаки, зараз процеси інтенсифікувалися, завтра Євген викликає всіх керівників облавтодорів у Київ, будуть поставлені чіткі KPI, протягом місяця якщо вони не будуть виконуватися і якщо ми побачимо провисання на якихось ділянках, то керівники будуть звільнені. Хочуть вони цього чи не хочуть, опиратимуться чи ні. Нас у першу чергу хвилює робота і якісне освоєння цих грошей, які з такою тяжкою роботою згенерувала країна. По конкурсу специфіка "Укравтодору" – це центральний орган виконавчої влади. Тому тут конкурс буде не такий, як ми проводили на державні підприємства – це все ж таки залежить від уряду. В комісію, яка буде сформована, я сподіваюсь, що вона буде найближчим часом затверджена, і ми зможемо цей конкурс провести невідкладно. Бо насправді повноцінний керівник він вкрай важливий для галузі.

ДЕЯКІ МІСЦЕВІ ГОЛОВИ ПІДІЙШЛИ ПО-ГОСПОДАРСЬКИ І ДІЙСНО ВКЛАЛИ ОТРИМАНІ ГРОШІ В ДОРОГИ, ВІДРЕМОНТУВАЛИ. ІНШІ ПІДВИЩИЛИ СОБІ ЗАРПЛАТИ, ХТОСЬ КУПИВ АВТОМОБІЛЬ ЧИ ЗРОБИВ ЯКІСЬ ІНШІ РЕЧІ, НЕ ЗОВСІМ ПОВ’ЯЗАНІ З ДОРОГОЮ

– Ви уже фактично почали говорити про той процес децентралізації "Укравтодору", який передбачає, якщо точно вже цитувати, "передачу доріг місцевого значення в управління місцевим органам влади". Про це було багато розмов, і сам певний процес вже йде, і відповідно можна проміжні висновки зробити. Якщо говорити про те, як реагує місцева влада на процес децентралізації, як ними сприймається, які дії вживаються – хто серед лідерів і хто серед аутсайдерів?

– Ми всі вчимося.Мені приємно, що перший крок зробив уряд, і вже тривалий час так званий податок з пістолета на АЗС надходить напряму до місцевих бюджетів. Це достатньо чимала сума як для України – 7,2 млрд грн було закумульовано. Питання витрачання цих грошей неоднозначне, бо деякі місцеві голови підійшли до цього по-господарськи і дійсно вклали їх у дороги, відремонтували. Інші підвищили собі зарплати, хтось купив автомобіль чи зробив якісь інші речі, які не зовсім пов’язані з дорогою. Ми теж проводимо лікнеп серед муніципалітетів – навчаємо, пояснюємо, що власне від синергії уряду, державного бюджету, місцевих бюджетів можна отримати продукт, а не навпаки. Приємно, що області, їх достатньо багато, зрозуміли від самого початку цю ідею. Зокрема серед лідерів – Львівська область, Одеська зробила чимало, є багато інших областей, які показують хороші результати. Тому буде чим пишатися. І я сподіваюсь, що ті, які пасуть сьогодні задніх, навчаться достатньо швидко.

– Хто пасе задніх?

– Я не хочу зараз критикувати, бо очільники областей чутливо сприймають. Вони знають, ми з ними про це спілкувалися, і під час селектору з прем’єр-міністром, і я сподіваюсь, що вони беруть це на озброєння.

– Чим вони керуються, коли ці гроші використовують не туди, куди вони призначені?

– Буває по-різному. Або використовують не туди, або просто не використовують ці гроші. Вони лежать мертвим грузом на рахунках, що теж є неправильним, бо вони повинні давати якийсь продукт.

ХОЧЕМО ПОЗБАВИТИ "УКРАВТОДОР" ВСІХ НЕВЛАСТИВИХ ЙОМУ ФУНКЦІЙ І ЗРОБИТИ З НЬОГО НЕВЕЛИКУ СЕРВІСНУ ОРГАНІЗАЦІЮ. МИ З ВЕЛИКОГО МОНСТРА СТВОРИМО АБСОЛЮТНО МОБІЛЬНУ СУЧАСНУ СТРУКТУРУ

– Ще одна функція, яку збираються забрати в "Укравтодору" – позбавити його функцій контролера і залишити лише повноваження виступати замовником будівництва доріг. Контролер – це завжди дуже страшно в нашій країні. Як іде цей процес?

– Цей процес іде добре, ми вже підготували ряд нормативних актів, який врегулює процес контролю якості доріг. Ми йдемо тут за системою FIDIC – це міжнародно визнана система, яка дає можливість проконтролювати незалежно від підрядника, від замовника якість робіт. Ми хочемо справді позбавити "Укравтодор" всіх невластивих йому функцій і зробити з нього невелику сервісну організацію. Я сподіваюсь, що нам це вдасться зробити. Насправді це єдиний шанс для країни, коли ми з великого монстра створимо абсолютно мобільну сучасну структуру.

– Але для цього знову ж таки потрібне рішення парламенту, чи це якийсь інший алгоритм?

– Ми готуємо комплекс законопроектів і проектів постанов Кабміну. Ми презентуємо його перший варіант у понеділок у міністерстві для всіх бажаючих і послідовно крок за кроком будемо його робити. Я дуже сподіваюсь, що в нас буде достатньо голосів у парламенті, щоб одноголосно прийняти його в осінь після внесення, і ми зможемо дати країні 2017 року абсолютно інший підхід до дорожніх робіт.

– Ці сподівання – це оптимізм, чи вони ґрунтуються на неформальних якихось розмовах з народними депутатами?

– Скажімо так, це реалістична картинка з легким домішком оптимізму.

ПРОБЛЕМА КРАЇНИ – В НЕЕФЕКТИВНОСТІ І КОРУПЦІЇ. ЦЯ СУМІШ ТАКА СТРАШНА 50 НА 50 ВБИВАЄ БУДЬ ЯКІ ПАРОСТКИ РОСТУ

– Обережна, але зрозуміла відповідь. Ну і про нові призначення, безумовно, я вас запитаю, тому що вони стали дуже показовими. Це і керівник "Укрзалізниці" запрошений, це і керівник "Укрпошти". В першу чергу чого ви від них очікуєте, першочергові завдання, і коли можна буде побачити звіт за результатами перших досягнень або не досягнень?

– Є така чудова книжка "Великі сподівання". Насправді на них покладає суспільство і країна великі надії, тому що це перші ластівки. Це вперше за 25 років ми дійсно отримали незалежних людей на ключових державних монополіях, або серед ключових державних монополій. Я щиро вірю, що їм вдасться їхня місія. Вони мають бути позбавлені будь-якого політичного чи лобістського впливу, вони повинні займатися реформою. Проблема країни – в неефективності і корупції. Ця суміш така страшна 50 на 50 вбиває будь які паростки росту. Моя функція – оберігати їх від будь-якого зовнішнього впливу, вони повинні бути сфокусовані на реформі. Що стосується "Укрзалізниці" – резерви шалені, потенціал величезний. Унікальність її в тому, що якщо європейські залізниці полюють за клієнтом, то до «Укрзалізниці» вишиковуються черги людей, які хочуть перевезти свої вантажі саме цим видом транспорту. Тут нам треба відбудувати логістику, стати клієнтоорієнтованими, знизити затрати і максимально швидко вибудувати п’ятирічні плани модернізації як рухомого складу, так і інфраструктури, щоб залучити стратегічних інвесторів у галузь України. Дуже важлива роль парламенту. Саме прийняття нового закону про залізничний транспорт дозволить участь іноземних інвесторів для залучення іноземних інвестицій (для оновлення) рухомого складу локомотивів. Ми створимо ефективний ринок на теренах "Укрзалізниці". "Укрпошта" – дещо складніша історія, вона стрімко втрачає ринок. Дещо була стабілізована ситуація у 2015 році. Але я сподіваюсь, що Ігор Смілянський зможе довести свою ефективність, у нього є всі задатки для цього – бути ефективним керівником. Але тут теж треба розуміти, ми всі люди, тобто і Войцех Бальчун, і Ігор Смілянський – це не є якісь досконалі андроїди чи автомати, які будуть видавати геніальні рішення щосекунди. Їм, по-перше, потрібен час щоб увійти у курс справ, по-друге, сформувати надійні команди, інтелектуальні, і потім крок за кроком йти до результату.

– Але все ж таки, коли можна буде спитати. От якщо з "Укрзалізницею" зрозуміло, вона насправді така дуже стратегічна історія, то "Укрпошта" – таке враження, що вона справді віджила своє. Або та концепція, яка у неї була роками, тепер просто неприйнятна для нинішнього часу. Надто вона вже відстала від нього. Саме тому я і запитую, коли можна буде спитати про перші практичні результати?

– Я не хочу забігати наперед. У понеділок Бальчун презентує свій покроковий план дій. Я сподіваюсь, що після його обговорення він зробить його публічним, бо це теж один із наших небагатьох інструментів впливу і зміни – це публічність своїх дій, повна прозорість звітність суспільству. Смілянський прилітає у другій половині червня в Україну і зможе приступити до своїх обов’язків, думаю, десь в липні. Контракт його затверджено, тому жодних юридичних перепон не буде. Знову ж таки, це буде окрема розмова з ним. Попередньо я бачив його пропозиції, я з ними абсолютно погоджуюся. Я бачив його ідеї по команді, вони цікаві, тому я думаю, що робота буде результативною.

ЯКЩО БУДЕ ПРОЗОРА, ЕФЕКТИВНА ДЕРЖАВНА СИСТЕМА, ВСІ ВИГРАЮТЬ, ВИГРАЄ КРАЇНА, ВИГРАЄ КОЖЕН ПЛАТНИК ПОДАТКІВ

– Закон про залізничний транспорт – це, знову ж таки, та історія, яка триває не один місяць і не два. І той самий Андрій Пивоварський, вже йдучи з посади, песимістично дивився на те, що цей закон таки вдасться ухвалити. Надто багато лобістів у стінах парламенту, які не зацікавлені у цьому. Які у вас підстави для того, щоб оптимістично дивитися на те, що цей законопроект таки стане законом?

– Просто треба робити свою роботу. В Андрія був свій челендж, він отримав дуже важку галузь у дуже поганому стані. Його першочергові дії були спрямовані на те, щоб стабілізувати ситуацію. Він це блискуче зробив. Базуючись на цьому фундаменті, я постараюсь піти далі, закріпити його успіхи і постараюсь прийти у законодавчу площину, щоб прийняти системні речі для України. Шанс для цього є високий. Насправді можливості лобістів значною мірою перебільшені. Це насправді невелика група людей, які можуть маніпулювати різним методами, але не більше того. Усі стейкхолдери, з якими я спілкуюся, завжди говорю одну просту річ: "Якщо буде прозора, ефективна державна система, ви всі виграєте, виграє країна, виграє кожен платник податків. Дайте шанс мені це зробити". Переважно люди мене розуміють, вони розуміють, що постійні чвари, постійні колотнечі, постійні виїзди чергової порції еліти чи в Ростов, чи кудись, вони до добра не доводять. І я думаю, що це переламний шанс для України, що не менше в контексті Міністерства інфраструктури я бачу політичну волю Президента, я бачу політичну волю прем’єр-міністра, я бачу повну підтримку керівників партій коаліцій, і я думаю, що спільно ми зможемо це зробити. Якщо ми цього не зробимо, то я дуже здивуюсь.

– Не хотілося б дивуватись насправді, хотілося б вірити і з оптимізмом дивитися у майбутнє. Будемо дивитися на понеділок, багато чого ви проанонсували саме на цей день. Ми побачимо і результати співбесід двох керівників важливих державних підприємств...

– …на жаль, тільки одного, тому що Смілянський прилетить, коли я полечу у відрядження.

– Тоді дещо пізніше побачимо результати дискусій із народними обранцями і наскільки результативним все це буде. Дякую вам за розмову. Міністр інфраструктури України Володимир Омелян був нашим гостем у програмі "Погляд".

Яна Конотоп, "5 канал"

Попередній матеріал
Президент Європарламенту: Україна виконала всі умови для безвізового режиму з ЄС
Наступний матеріал
ГПУ поновила кримінальне провадження проти Іванющенка

Мінінфраструктури оголосило конкурс на заміщення посади чільника "Укравтодору"

Міністр інфраструктури: Фури з вантажем понад 40 тонн не будуть їздити українськими дорогами

Помінялися: Пивоварський став радником нового міністра інфраструктури