Фото із відкритих джерел

ЗМІ: Чергове підвищення тарифів УЗ на перевезення може зупинити зростання ВВП України

    У матеріалі наголошується, що рішення про підвищення тарифів на 22,5% було прийнято без обговорення з промисловцями – основними користувачами вантажних потужностей "Укрзалізниці"

    Виконання презентованого "Укрзалізницею" проекту фінансового плану на 2017 рік, який передбачає підвищення з 1 червня тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом на 22,5%, може призвести до погіршення економічної ситуації у країні. Про це йдеться в матеріалі "Таємний фінплан Балчуна" інформаційного агентства "Мінпром".

    Зі слів автора матеріалу, рішення про підвищення тарифів було прийнято без обговорення з промисловцями – основними користувачами вантажних потужностей УЗ. Разом із тим, раніше міністр інфраструктури Володимир Омелян назвав підготовлений командою польського реформатора Войцеха Балчуна фінплан "відверто слабким" і тоді ж запевнив, що ніякого підвищення тарифів без погодження з бізнесом не буде.

    "Незважаючи на численні звернення промисловців до керівництва"Укрзалізниці", монополія так і не представила для обговорення деталізований проект фінансового плану. Замість цього її керівник Балчун озвучує фантастичні інвестиційні плани у розмірі 150 млрд грн протягом п'яти років, закупівлю 20 тис. вантажних вагонів тощо. В той час як після року його перебування на посаді "Укрзалізниця" не може забезпечити проходження необхідної кількості поїздів на Маріуполь і Бердянськ, а на брак вагонів періодично скаржаться всі вантажовідправники – від металургів до аграріїв ", – пише автор матеріалу.

    Окремо у матеріалі відзначається, що з боку УЗ є можливим маніпулювання цифрами. "Наприклад, у січні голова правління Балчун урочисто відзвітував, що під його мудрим керівництвом" Укрзалізниця "вийшла "в плюс" і закінчила минулий рік з прибутком у 303 млн грн. Однак, згідно з оприлюдненими в квітні результатами аудиту, проведеного міжнародною аудиторської компанії Ernst&Young, збитки "Укрзалізниці" в 2016 році склали 7,3 млрд грн. Таким чином, коли Балчуну потрібно відрапортувати про перемоги, раптово з'являється прибуток, а коли необхідно проштовхувати підвищення тарифів – збиток ", – йдеться у статі "Мінпрому".

    За інформацією видання, проект фінансового плану УЗ передбачає значні витрати. Зокрема, на адміністративні витрати в поточному році передбачено спрямувати 1,7 млрд грн, що більш ніж вдвічі перевищує показник минулого року. Витрати на юридичні послуги планується збільшити у 8,9 разів – з 7,9 млн грн до 70 млн грн. Великі суми заявлені й на капітальні інвестиції – 22,7 млрд грн.

    "Очевидно, що настільки велика сума має мало спільного з реальністю. Так, у минулому році на капітальні інвестиції було витрачено менше 7 млрд грн при заявлених ще попередниками Балчуна 11,2 млрд грн. У першому кварталі поточного року на ці цілі було витрачено майже 1,3 млрд грн, що становить менше 6% від запланованого бюджету", – наголошує автор.

    Крім того, як підкреслюється, питання тарифів має безпосередній вплив на роботу всієї української економіки. "Відповідно, можна або прискорити вихід України з кризи, або ж уповільнити його. Блокада непідконтрольних Києву територій вже привела до зниження темпів зростання ВВП, тарифний удар по українській економіці ризикує знизити цей показник майже до нуля. Хотілося б почути позицію прем'єр-міністра Володимира Гройсмана та першого віце-прем'єра – міністра економіки Степана Кубіва: чи буде прийнято прозоре і зважене рішення по залізничним тарифам або ж ми побачимо черговий "договірняк" по фінансовим потокам найбільшого державного монополіста", – резюмується в матеріалі.

    Попередній матеріал
    На Львівщині накрили конвертаційний центр, який "відмив" майже 72 млн грн
    Наступний матеріал
    Геращенко: Росія не пускає Червоний Хрест на Донбас навіть для ідентифікації тіл загиблих
    Теги: