uvt.ua

Застосування формульної ціни на дизельне пальне дозволить УЗ реально економити – експерт

    Із збереженням фіксованих цін на дизельне паливо новий менеджмент ПАТ "Укрзалізниця" "наекономить" 1 млрд грн збитків

    Про це йдеться у статті бізнес-порталу UAprom "Формула нелюбові: чому УЗ і ProZorro не допоможе", повідомляє obozrevatel.com.

    "По суті, перехід на ProZorro зі збереженням практики закупівлі за фіксованими цінами для такої формульної категорії як дизельне паливо нічого не змінить, адже практика ціноутворення на ринку нафтопродуктів орієнтована на формули. Із такими темпами реформування УЗ до кінця року нова команда" наекономить "збитків для залізничного монополіста майже на 1 млрд грн, що кардинально відрізняється від обіцянки нового глави УЗ Войцеха Бальчуна заощадити 7 млрд грн протягом першого року", – пишуть автори статті.
    За словами аналітика UPECO Олександра Сіренка, перехід УЗ на електронні майданчики для закупівлі не дасть бажаного результату.

    "Зниження ціни не відбудеться. Можливо, підвищиться прозорість, структуруються правила гри, оскільки дотепер будь-який претендент міг оскаржити в АМКУ результати тендеру. Востаннє це сталося з SOCAR, який вийшов з найменшою пропозицією", – вважає експерт.

    Як стверджують автори статті, збереження нинішнього статусу-квот дозволило нафтотрейдерам у травні-серпні 2016 року (вже при новому європейському менеджменті) отримати премію в середньому на рівні $83/т або на 15% до ринкової ціни. В результаті "зайві" витрати залізничної монополії за трохи більше ніж за 3 місяці цього року роздулися майже на 220 млн грн без ПДВ.

    Сіренко вважає, що застосування формули ціни на дизельне пальне – той інструмент, який дозволить УЗ реально економити. "Всім зрозуміло формульне ціноутворення: індикативні котирування на імпортну сировину, плюс премія трейдеру, плюс транспортування, плюс податки тощо. Якби була в тендерній документації прописана така формула, то було цікаво спостерігати за постачальниками на торгах, виникла б реальна конкуренція" , – говорить експерт.

    "Система електронних закупівель – це не панацея, оскільки не вирішує головної причини корупції в держзакупівлях, а лише трансформує її, перекладає в іншу площину. Мені бачиться, що корінь зла в низькій відповідальності чиновників. Підвищивши її, ми зможемо в значній мірі вирішити проблему корупції, а системи електронних торгів можуть і повинні полегшувати процедури державних закупівель", – вважає директор НТЦ" Психея" Сергій Сапегін.

    "Надії на те, що" Укрзалізниця "стане зразком ефективності з приходом нової команди, руйнуються з кожним днем – замість впровадження закупівель у виробників дизельного пального за формульними контрактами, монополіст знову занурився у дріб'язкову метушню з місцевими посередниками, які звикли заробляти по $50-150/т , ну а заплатити за це, в кінцевому рахунку, повинні будуть клієнти УЗ ", – йдеться у статті.

    Попередній матеріал
    День Незалежності України: куди піти у Києві
    Наступний матеріал
    ‪СБУ‬ затримала в районі ‪‎АТО‬ партію контрабандних товарів на півмільйона гривень

    ПАТ "Укрзалізниця" та ДП "Антонов" співпрацюватиме з General Electric

    Порошенко підписав закон про заборону приватизації ПАТ "Укрзалізниця"

    "Укрзалізниця" приєдналася до ProZorro