"Укрзалізниця" розглядає можливість підвищення цін на квитки в купейні вагони і СВ. Крім того, компанія пропонує розділити поїзди далекого прямування за категоріями і комфортом.
Про це розповів в.о. глави "Укрзалізниці" Євген Кравцов у інтерв'ю газеті "Деловая столица".
"У перевезеннях далекого прямування великий сегмент несоціальних перевезень. Якщо вартість купе фірмового поїзда – 500-600 грн, а економічно обґрунтований рівень – 800 грн, це вже не соціальні перевезення. Якщо квиток СВ коштує 1 тис. грн, а економічно обґрунтований рівень – 1,4 тис. грн, це також не соціальні перевезення, це не підтримка бідних...", – заявив Кравцов.
При цьому глава УЗ відзначив, що "просуває" ідею категоризації поїздів, тобто поділу за категоріями і комфорту.
"У нас немає проблем з продажем квитків категорії СВ, а про купе взагалі мовчу. Швидше, виникає ситуація, коли плацкарти не розкуповуються. Ми бачимо високий попит на квитки класу "комфорт" і "люкс", – зазначив він. На його думку, державне регулювання цін може бути у категорій "стандарт" і "економ", на рівні класу "комфорт" може бути конкурентна ціна.
Кравцов також висловив думку про необхідність привести вартість квитків у відповідність з ринковими вимогами, при цьому не забуваючи про соціальну складову, яка також має бути забезпечена.
"В категорії "економ" має залишитися до 10% поїздів далекого прямування, все інше має перейти в "стандарт" або "комфорт". Це дозволить забезпечити соціальні потреби і збільшити дохідну частину Укрзалізниці за рахунок несоціальної частини перевезень. В свою чергу, це зменшить перехресне субсидування, і кошти, які ми заробляємо на вантажних перевезеннях, можна буде вкладати в оновлення вантажних поїздів, інфраструктуру і все інше", – повідомив глава "Укрзалізниці".
Він також заявив, що вартість послуг на залізничні перевезення повинна бути між автобусним і авіаційним транспортом.