Це важлива магістраль для доправлення українських товарів в Європу. Старою одноколійною магістраллю поїзди в різних напрямках рухалися по черзі, нова − має дві колії. На церемонії відкриття побувала і кореспондент "5 каналу" Марта Шикула.
Будівництво нового залізничного двоколійного Бескидського тунелю розпочали у жовтні 2013 року на гірському перевалі в Карпатах, на перегоні Бескид–Скотарське. Транспортний коридор прокладений через гору та з’єднує Львівську і Закарпатську області. Споруджували тунель цілодобово без вихідних та без перекриття руху в сусідньому аварійному тунелі.

Тунель прокладали буропідривним методом. Майже двокілометровий залізничний коридор із двома коліями будували сотні українських майстрів. За відповідністю проекту стежили австрійські фахівці. Така вимога була в Європейського банку, який надав кредит на будівництво.
"Завдання нашої компанії щодо цього тунелю − це спостереження за будівництвом, аби воно проводилося за всіма існуючими нормами, відповідало проекту, перебувало на належному рівні якості і щоб роботи наближалися до якості європейського рівня", − коментує представник австрійської інженерної компанії Олександр Попох.

Для України Бескидський тунель має стратегічне значення. Цим маршрутом перевозять вантажі до західного кордону країни, а також понад 60% транзитних вантажів у напрямку до Європи, в обхід Росії. Вартість будівництва сягнула 100 мільйонів євро.
"Якщо говорити про можливості перевезення, то можливості старого тунелю − 44 пари поїздів. У зимовий період – 35. Зараз тунель може пропускати 100 пар поїздів. Збільшилася кількість сільськогосподарської продукції. Значно збільшилася − особливо за останні два роки", − констатує головний інженер тунелю Володимир Харлан.

Після урочистого відкриття першим по Бескидському тунелю рушив вантажний потяг із залізною рудою до Словаччини.
Марта Шикула, Євген Радіон, Львівська область, "5 канал"
Дивіться також фотогалерею:
ФОТО: В Україні завершили будівництво одного з найдовших залізничних тунелів – Бескидського