Володимир Омелян, міністр інфраструктури (2016-2019)
Володимир Омелян, міністр інфраструктури (2016-2019) 5 канал

Омелян розповів, чому дорожчають залізничні квитки

Читайте по-русски
Колишній очільник Мінінфраструктури вважає головними проблемами залізниці непрофесійність керівників і масштабну корупцію

Залізничні квитки дорожчатимуть і далі, бо пасажирські перевезення збиткові в усьому світі і мають дотуватися державою, а в Україні залізниця є "дійною коровою" для всіх секторів економіки. Про це в ефірі ток-шоу "Дійові особи" на "5 каналі" сказав міністр інфраструктури України (2016-2019) Володимир Омелян.

"Чому дорожчають квитки? Вони будуть об'єктивно дорожчати, тому що в усіх країнах Європи і світу, які мають залізниці і транспорт, пасажирські перевезення дотуються. От Німеччина – 16 мільярдів євро в 2020 році прямих дотацій на "ДойчеБан" – різного характеру, але всі на німецьку залізницю. Сполучені Штати, Італія, Іспанія – та сама картинка. В нас залізниця до 2021 року – це "дійна корова" для всіх секторів економіки, окрім самого залізничного сполучення", – сказав він.

"Укрзалізниця" критично важлива для української економіки, від неї напряму залежить 5% ВВП. Якщо вона зупиняється – економіка зупиняється, бо що би не виробили – нема чим перевозити. Начебто почули, але нічого не зробили. Нещодавно новий керівник "Укрзалізниці" пан Володимир Жмак давав інтерв'ю. І розповів, що коли прийшов у серпні 2020 року на УЗ на посаду генерального директора, стан її був катастрофічний", – зазначив Омелян.

"Ось і відповідь на запитання, чому так погано. Бо там – катастрофа. Спричинена лише двома факторами – повною непрофесійністю керівної ланки, бо там понабирали всіх – від загальних теоретиків до практиків в абсолютно іншій сфері. Друге питання – це корупція. Якщо з компанії викрадається від 15 до 20 мільярдів гривень щорічно, навіть Apple чи Tesla не витримають цього. "Укрзалізниця" це витримує вже багато років і це треба зупинити", – вважає Омелян.

Він додав, що за часів його головування у міністерстві зростали авіаційний транспорт і морський, але зупинити проблеми на залізниці він не зміг, бо був знятий з посади.

"Другий фактор, який ми маємо, це насправді менеджмент. Зараз кажуть, що всіх керівників "Укрзалізниці" водять в кабінет першого помічника президента, пана Сергія Шефіра. Якщо політики призначають менеджерів, то вони повинні нести персональну відповідальність за результати їхньої роботи. Гордо – "я від Шефіра, я зробив, я досяг, мені медаль". А можливо, у в'язницю за хабарі", – наголосив він.

Дивіться повний запис програми "Дійові особи":

Нагадаємо, міністр інфраструктури Владислав Криклій повідомив, що з березня 2021 року ціна на залізничні квитки підвищуватиметься на 2% щомісяця.

Попередній матеріал
Протестували біля КСУ, Ради, Офісу президента й посольств ЄС та США – як пройшов мітинг #SaveФОП
Наступний матеріал
Вперше від початку перемир'я бойовики настільки інтенсивно обстріляли українські позиції на Луганщині – що кажуть армійці
Loading...