Економічно обґрунтований рівень підвищення вантажних залізничних тарифів – становить 7-8%. Таку думку висловила глава комітету залізничного транспорту експертної ради при Міністерстві інфраструктури Юлія Прокашева, виступаючи на нараді в Державній регуляторної службі, передає "МинПром".
"Зрозуміло, що без збільшення дохідної частини "Укрзалізниці" розвитку залізничного транспорту не буде. Але пряма індексація вантажних тарифів на 14,2% недоцільна", – наголосила вона.
Прокашева звернула увагу на той факт, що минулого року в порівнянні з 2017-м залізничний транспорт втратив 5% вантажопотоку, що перевищує 17 млн тонн вантажів. А за перші два місяці втрата вантажопотоку склала майже 7%, або 3,5 млн тонн вантажів. Автомобільний транспорт же, водночас, нарощує вантажоперевезення, забираючи обсяги у залізничників.
"Тому ми пропонуємо, по-перше, розробити порядок індексації який дозволить забезпечити передбачувану та прозору тарифну систему. А саму індексацію тарифів необхідно проводити не частіше, ніж два рази на рік. Оптимально вона повинна проводитися або з початку маркетингового року (1 липня) або календарного (1 січня) ", – запропонувала вона.
І резюмувала: "Відсоток підвищення повинен обговорюватися з бізнесом, без цього обговорення не можна проводити індексацію. На сьогодні це дійсно не 14,2%, а в районі 7-8%, з чим можуть погодиться представники бізнесу".
Як відомо, раніше Міністерство інфраструктури опублікувало проект наказу "Про проведення щорічної автоматичної індексації", яким передбачається зростання залізничного тарифу в 2019 році на індекс промислових цін 2018 (14,2%) і щоквартальну автоматичну індексацію (2,5%) в 2019 році.