forbes.net.ua

Дорожнеча портових зборів в Україні б'є по транзитному та експортному потенціалу країни – ЗМІ

    Галузеві асоціації металургів, рударів, хіміків і зерновиків пропонують невідкладно розширити 50% портову пільгу на експортерів та імпортерів України

    Портові збори в Україні – чи не найвищі у світі. Це негативно впливає на транзитний потенціал і на обсяг експорту. Про це йдеться в матеріалі "Таке дороге Чорне море", опублікованому у виданні minprom.ua.

    "В останні пару років влада все активніше говорить про необхідність підвищувати конкурентоспроможність морських портів України, залучати в них інвестиції і т.п. Однак, окрім серйозної політико-економічної кризи, яка призвела до обвалу вантажопотоку, у вітчизняних портів є й інша проблема – завищені портові збори, що значно ускладнюють життя всім можливим вантажовласникам... Портові збори в Україні – чи не найвищі у світі. Так, фактична вартість суднозаходу в українські морпорти в 3-4 рази вища, ніж в аналогічних портах Китаю, Бразилії, Австралії, Туреччини, Нідерландів. Наприклад, суднозахід корабля класу capsize (дедвейт до 200 тис. тонн) в порт Південний – 420 тис. дол., тоді як в Констанці (Румунія) – 112 тис. дол., у Ердемирі (Туреччина) – 64,5 тис. дол.", – пишуть автори матеріалу.

    Одна з причин такої ситуації – у тому, що розмір зборів і тарифів в українських морських портах досі визначається за методикою, розробленою в СРСР ще в середині ХХ століття, йдеться в статті.

    На думку експерта організації Institute of Chartered Shipbrokers (Британія) Нікоса Марматсуриса, в такій обстановці дуже важко підтримувати і тим більше розвивати товарний експорт – всупереч словами українських чиновників, які багато говорять на цю тему.

    Крім того, з початку 2016 року Кабмін ввів 50% знижку на портові збори в українських морських портах для транзитних вантажів – але при цьому ставки для вітчизняних експортерів та імпортерів залишилися колишніми (100%).

    "Це призводить до того, що ті самі росіяни помітно економлять при відправці металу або іншої продукції через наші порти, а національний виробник за рахунок цього втрачає конкурентоспроможність, плюс за рахунок невиправдано дорогої логістики ціни на імпортні вантажі виходять завищеними", – акцентує директор з морських перевезень ТОВ "Метінвест-Шиппінг" Андрій Смирнов.

    Галузеві асоціації металургів, рударів, хіміків і зерновиків пропонують невідкладно розширити 50% портову пільгу на експортерів та імпортерів України – це стало б важливим фактором підтримки експорту в нинішній складній економічній ситуації.

    Попередній матеріал
    Матіос запевнив, що у розслідуванні справи Курченка відбуваються "активні дії"
    Наступний матеріал
    Промзона Авдіївки: бойовики ні на день не припиняють спроб вибити українських бійців
    Теги:

    ВР у першому читанні проголосувала за спрощення експорту послуг

    Високі портові збори в Україні стримують експортний потенціал країни – експерт