Фото із відкритих джерел

Через проблеми з піввагонами Україна втратила $50 млн експортної виручки – експерт

    Недоотримана виручка "Укрзалізниці" склала близько 140 млн грн – майже половина прибутку компанії в 2016 році

    Існуюча в Україні система розподілу вагонів під управлінням Центру транспортної логістики ПАТ "Укрзалізниця" (УЗ) негативно впливає на економіку України і несе в собі значні корупційні ризики. Про це йдеться в листі на адресу прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана від президента об'єднання "Металургпром" Олександра Каленкова. Такий стан справ, за словами Каленкова б'є як по бізнесу, так і по самій "Укрзалізниці". 

    "Через брак піввагонів гірничодобувні підприємства України в четвертому кварталі 2016 року по різними оцінками недовантажили на експорт до 10% запланованих обсягів залізної руди, що еквівалентно втраті валютної виручки в обсязі $50 млн. Недоотримана виручка "Укрзалізниці" складає близько 140 млн грн – майже половина прибутку УЗ в 2016 році", – наголошує експерт.

    Каленков вказує на дві основні проблеми в забезпеченні вагонами. Перша – це надання послуг з розподілу вагонів через фірми-посередники, які не є вантажовідправниками, адже їх націнка потенційно може бути джерелом корупції. Друга – підхід до розподілу вантажів.

    "Нерівномірний підхід до забезпечення вагонами різних вантажовідправників (так, середній відсоток забезпечення виробників залізної руди в четвертому кварталі 2016 року склав 20%, меткомбінатів – 13%, в середньому по Україні – 30%, а окремі приватні підприємства забезпечені на 90-100%, причому на їх перевезеннях задіяно 40% парку піввагонів УЗ), що може бути свідченням наявності корупції як на центральному, так і місцевому рівні ", – пише президент об'єднання "Металургпром".

    За словами Каленкова запропоноване Мінінфраструктури рішення у вигляді внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів від 9 квітня 2012 року № 209 "Про заходи щодо врегулювання ситуації з організацією залізничних вантажних перевезень" не дозволить вирішити вищевказані проблеми, по ряду причин, одна з яких полягає в тому, що: "розпорядження КМУ №209-р якраз і було прийнято для стабілізації ситуації в сфері залізничних перевезень після того, як "Укрзалізниця" почала встановлювати тарифи на свій розсуд".

    Президент об'єднання просить Кабмін і "Укрзалізницю" внести ряд змін в процес розподілу вагонів: "Починаючи з 01.02.2017 і до виконання п.1 забезпечити рівноправний доступ вантажовласників до піввагонів ВАТ "Укрзалізниця" шляхом зміни підходу до регулювання потоків порожніх вагонів під керуванням ЦТЛ таким чином, щоб кожна дирекція в структурі УЗ була забезпечена порожніми піввагонами ЦТЛ пропорційно частки її навантаження на мережі УЗ в попередньому періоді (місяць/квартал), при цьому вантажовідправники, які відвантажують понад 500 вагонів на місяць, були забезпечені ними в автоматичному режимі".

    Крім того, Каленков звернувся до прем'єр-міністра з проханням дати доручення Міністерству інфраструктури і ПАТ "Укрзалізниця" опрацювати альтернативу скасування розпорядження КМУ №209-р від 09.04.2012, яка дозволить знизити інфраструктурну складову залізничного тарифу на користь вагонної. Це дозволить збільшити прибутковість вагонів і створити передумови для оновлення парку як "Укрзалізниці", так і інших учасників ринку вантажних перевезень. Також керівник галузевої асоціації попросив зобов'язати УЗ надавати вагони тільки за прямими договорами з вантажовласниками або з тими транспортними компаніями, що входять до їх структури

    Попередній матеріал
    Естонія підтримує продовження санкцій проти РФ до повного виконання Мінських угод
    Наступний матеріал
    У Києві затримали громадянку РФ, яка втекла зі львівської психлікарні

    На корупції в закупівлях дизпалива "Укрзалізниця" втратила півмільярда грн – ЗМІ

    У 2015-му "Укрзалізниця" втратила 20 млн грн через спекуляції з цінами на запчастини

    В "Укрзалізниці" розповіли про ціни на проїзд у 2017 році