Мільйони українців продовжують споживати російський контент – які YouTube-канали вони дивляться

Експерти розділили аналітику на дві групи: до 24 лютого 2022 року і після цієї дати

Український аналітичний центр міжнародної агенції з працевлаштування Gremi Personal зібрав дані аналітики майже півсотні популярних російських блогерів за кількістю підписників на YouTube і встановили, що мільйони українців продовжують споживати російський контент, передає "Дивогляд".

Експерти розділили аналітику на дві групи: до 24 лютого 2022 року і після цієї дати. Канали були відібрані за наступними тематиками: "інтерв’ю", "lifestyle", "технології", "авто". Також були враховані категорії глядачів: гендер, вік, кількість переглядів відео, частка переглядів з України.

Так, аналітики встановили, що до 24 лютого 2022 року частка українських глядачів російських YouTube-каналів складала 14%, а після цієї дати показник зменшився вдвічі – до 7%.

Читайте також: Пісня "Да, я русский" стала однією з найбільш прослуховуваних в українському чарті Spotify – фото.

Після 24 лютого 2022 року основними споживачами російських блогерів на YouTube є чоловіки. За віком переважають глядачі 18-24 років, а також 35-44 роки. Таким чином, експерти зробили висновок, що російських блогерів дивиться "молода економічно активна аудиторія чоловіків, далі ідуть юнаки, і вже потім зрілі чоловіки".

Найбільшу кількість підписників серед проаналізованих російських блогерів має канал А4 – 52,8 млн підписників. Частка переглядів з України становить 8% (694,4 тис переглядів). Блогер "Влад Бумага" (або Влад А4) за національністю білорус, але періодично просуває позицію російської влади.

Інфографіка Gremi Personal
Інфографіка Gremi Personal
Фото: Gremi Personal

Українська аудиторія російських блогерів

Аналітики Gremi Personal скали список найвідоміших російських YouTube-каналів і визначили середню кількість переглядів останніх 10 відео на кожному з каналів. Після цього вдалося з'ясувати, що найбільше російського контенту споживають діти, а далі йдуть дорослі, які надають перевагу інтерв’ю Юрія Дудя та Ксенії Собчак. Також виділяються й автомобілісти, які надають перевагу відео Дубровського. 

Інфографіка Gremi Personal
Інфографіка Gremi Personal
Фото: Gremi Personal

Варто також відмітити, що під час дослідження не були враховані перегляди українців, які виїхали за кордон після 24 лютого 2022 року. У зв'язку з цим, можна припустити, що частка громадян України, які споживають російський контент, може бути ще більшою.

"Чого тільки вартий російський серіал "Слово пацана", знання про який пройшло крізь усі вікові групи. Зважаючи на розміри населення, РФ володіє більшою абсолютною кількістю креаторів, які беруть кількістю контенту різних категорій і для різних аудиторій. Тому кожен українець має усвідомити необхідність відмежувати себе і своїх дітей від медіа отрути", – каже засновник Gremi Personal Євген Кіріченко.

Автор дослідження Максим Пилипенко відмітив, що одним із можливих способів захисту українців від російського контенту є перенаправлення уваги на англомовний контент. 

"Адже росіяни надихаються контентом західних блогерів, який потім адаптують під російськомовну аудиторію та вкладають туди свої наративи. Тож Україна має посилено вчити англійську мову. Батьки мають вчити англійську з дітьми і привчати їх дивитись англомовний дитячий контент", – вважає Пилипенко. 

Нагадаємо, раніше "Дивогляд" дружина пєскова цинічно вкрала пісню Христини Соловій.

Поки на нашій землі війна, навіть "Дивогляд" – це не про котиків і пандочок, а про перемоги нашого війська! Наш Telegram – Дивогляд 5.UA.



ПРОКОМЕНТУЙТЕ

МАТЕРІАЛИ ЗА ТЕМОЮ

Читайте більше