З моменту повномасштабного вторгнення росії в Україну кількість україномовних публікацій у популярних соцмережах стрімко зросла і становить 2/3 від загальної кількості контенту. Детальніше про це розповідає "Дивогляд" із посиланням на дослідження, проведене Центром контент-аналізу.
У 2020 році україномовний контент становив 13-27%, а сьогодні переважає у мережі. Станом на сьогодні кожен третій пост у Facebook, Instagram, Twitter створюється українською мовою.
Частка україномовних публікацій зросла і серед приватних акаунтів, і серед акаунтів різних організацій. Водночас, якщо розглядати ці соцмережі у сукупності, то російськомовний контент ще й досі переважає.
Якщо казати про інші соцмережі, то ситуація дещо відрізняється. Наприклад, в YouTube частка контенту українською мовою дорівнює 5%. Це можна пов'язати з монетизацією і поширенням дописів ще й на російськомовну аудиторію.
У TikTok частка україномовного контенту залишилася на довоєнному рівні і становить близько однієї третини від загальної кількості. Це демонструє, що представники молодшої вікової групи здебільшого надають перевагу російськомовним публікаціям.
Якщо розглядати рівень українізації у різних регіонах нашої держави, то найбільше вона спостерігається у користувачів з Західної України. Звичайно, що це пов'язано з тим, що 98% місцевих жителів розмовляють в побуті і на роботі виключно українською або суржиком.
Водночас із цим, найбільш русифікованим регіоном залишається Одеська область. У цьому регіоні українською мовою написаний кожен четвертий допис.
Нагадаємо, раніше "Дивогляд" повідомляв, що у LinkedIn з'явився україномовний інтерфейс.
Читайте також: Допоможи ЗСУ – врятуй свій дім: офіційні реквізити та посилання.
Якщо ви втомилися від серйозних новин і хочеться трохи розслабитися, підписуйтеся на наш канал у Telegram – Дивогляд 5.UA.