Класика й сучасність: у столиці відбудеться міжнародний музичний фестиваль "Київська весна"

Фестиваль відбуватиметься 21–25 травня 2018 року в Національна філармонія України

Новою сторінкою у діяльності Національної філармонії України став Міжнародний музичний фестиваль "Київська весна", започаткований 2009 року.

У 1973-1991 роках під такою назвою у столиці проходив всесоюзний фестиваль мистецтв, де були представлені і музика, і театральне мистецтво, і хореографія. Від часу свого відновлення фестиваль не лише набув нового статусу, але й змінив концепцію: відтепер обличчям проекту стала класична музика. Традиційно у програмі представлено три концерти симфонічної й два – камерної музики. "Київська весна" проходить на сцені Колонного залу імені М.В. Лисенка щорічно у травні упродовж п’яти днів.

В історії фестивалю були спроби представлення тематичних програм. Наприклад, 2013 року центром стала творчість Сергія Рахманінова з нагоди 140-річного ювілею від дня народження композитора. А у 2014 році програми п'яти концертів фестивалю були присвячені образам весни – прозвучали балетна сюїта "Весна в Аппалачах" Аарона Копленда, симфонічна сюїта "Весна" Клода Дебюссі, Шоста ("Пасторальна") симфонія Людвіга ван Бетховена, відбувся концерт фортепіанної музики "Пробудження весни" (твори Фелікса Мендельсона, Фридерика Шопена, Ференца Ліста). 

У рамках фестивалю виступали провідні виконавці з Австрії, України, США, Польщі, Литви, Росії, Бразилії, Франції, Іспанії. Партнерами проекту були посольство Франції в Україні та Французький інститут в Україні, посольство Італійської Республіки в Україні та Італійський інститут культури в Україні.

Цього разу тема фестивалю – класика і сучасність (в одному з концертів прозвучить музика сучасних українських композиторів). З іншого боку, виконання "Засудження Фауста" Гектора Берліоза, твору, що однаково близький як до опери, так і до ораторії, утверджує актуальну й сьогодні ідею синтезу мистецтв.

21.05.2018, понеділок, 19:00

Про Крістофера Парка, нині успішного 30-річного музиканта, в Європі на міжнародному рівні заговорили після присудження йому високої нагороди Леонарда Бернстайна 2014 року. Таким чином, Парк став врівень із провідними музикантами, серед яких – Ланг Ланг, Ліза Батіашвілі, Мартін Грубінгер, які теж починали свою кар'єру із цієї престижної міжнародної нагороди.

Німецький піаніст із корейським корінням, Крістофер Парк поєднує у своїй грі принципи німецької і російської фортепіанних шкіл (під час навчання у Франкфуртській вищій школі музики брав уроки у професора Льва Наточеного, представника славної школи Льва Оборіна). Виконавський стиль цього музиканта-віртуоза – це вдалий баланс німецької точності, рафінованості, впорядкованості і слов’янської емоційності.

Дебютний сольний альбом Парка, випущений 2010 року відомою фірмою Deutsche Grammophon, присвячений творам Ігоря Стравінського, Сергія Рахманінова і Сергія Прокоф'єва.

За сприяння Агентства NG Communication International (Бельгія)

 

22.05.2018, вівторок, 19:00

За роки праці в Україні диригент Міхеїл Менабде (Грузія) став провідником нової української музики. В рамках проекту "Нова українська музика" він сформував цікаву програму із творів п'яти молодих українських композиторів (нині двадцяти- і тридцятирічних), три із яких – прем'єри. Це – Максим Коломієць, Mаксим Шалигін, Олексій Ретинський, Денис Бочаров і Віталій Кияниця. Всі ці композитори пишуть різну музику – за стилем, характером, технікою, – але це одна генерація.

Диригент Міхеїл Менабде говорить: "Адміністрація Колонного залу Національної філармонії запропонувала мені обрати на мій смак п'ять композиторів. Єдиним обмеженням у виборі був вік – до 35 років. Декого я добре знаю, а із творчістю декого давно хотів познайомитись.

Дуже складно говорити про індивідуальні стилі, адже за нами – 700-річна історія музики (модальної, тональної, атональної, мікротональної, тембральної, колажної). Це величезний пласт музичної виразності! Але мені здається, що сьогодні в музиці відкривається особливо широкий спектр напрямів, і можливості створити свій неповторний музичний світ – безмежні. Абсолютно впевнений, що еволюція музичної форми буде тривати вічно.

23.05.2018, середа, 19:00

"Засудження Фауста" Гектора Берліоза, драматична легенда (за означенням автора), виникла із захоплення композитора трагедією Гете. Із цим твором Берліоз ознайомився 1828 року у перекладі Жерара де Невраля. Книга настільки захопила музиканта, що він не розлучався з нею ні вдома, ні на вулиці, ні в театрі. Буквально наступного року під враженням від прочитаного він створив "Вісім сцен із Фауста", тв. 1. Пізніше на основі цього матеріалу композитор написав «концертну оперу» на власне лібрето та лібрето Альміра Жандоньєра. Вийшов доволі масштабний твір для великого симфонічного оркестру, хору і солістів, який складається із 4 частин, 7 картин та епілогу.

Прем'єра відбулася 1846 року у паризькій Опера-комік. За свідченням сучасників, публіка сприйняла новаторський твір прохолодно, так до кінця й не зрозумівши, опера це чи ораторія. І лише через тридцять років, після успішного виконання "Засудження Фауста" у тому ж Парижі (у концертній версії), твір увійшов до репертуару багатьох колективів та солістів і є в їхньому репертуарі дотепер. Відомі також оперні версії берліозівського "Фауста".

Київське виконання твору відбудеться за участю солістів Національної філармонії України, двох хорів і симфонічного оркестру на чолі з диригентом Володимиром Сіренком.

24.05.2018, четвер, 19:00     

NotaBene Chamber group мистецька формація молодих музикантів, які об’єдналися три роки тому для спільних проектів: це – Максим Грінченко (скрипка), Андрій Павлов (скрипка), Іван Грицишин (альт), Артем Полуденний (віолончель) і Роман Лопатинський (фортепіано). Пізніше до них приєдналися Юрій Немировський (кларнет) і Віктор Рекало (віолончель).

За короткий час колектив став доволі відомим і бажаним у багатьох концертних залах як в Україні, так і за кордоном. Музиканти виступають у різних складах (дует, тріо, квартет, квінтет), залежно від виконуваних творів.

Репертуар ансамблю охоплює як класику (перевагу над класичними "шлягерами" мають маловідомі твори), так і музичний авангард.

NotaBene співпрацює з відомими солістами, які отримали визнання на європейській концертній сцені. Цього разу ансамбль вже не вперше виступить із зіркою сучасного скрипкового виконавства Андрієм Бєловим.

25.05.2018, п’ятниця, 19:00

"Моцарт плюс" – один із концертів авторського циклу диригента Миколи Дядюри. Ідея в тому, щоб представити музику австрійського класика у контексті творчості його молодших колег. Цього разу музика Моцарта прозвучить поряд із твором Сергія Рахманінова.

Симфонію № 36 Моцарт написав 1783 року під час перебування в австрійському місті Лінці (інша назва твору – "Лінцька симфонія"). Тут і відбулася прем'єра. Першими виконавцями стали музиканти придворної капели графа Йозефа Туна, давнього друга Моцарта, в якого він і зупинився в Лінці. Власне, можливості цієї капели обумовили склад оркестру в симфонії: група дерев’яних духових тут представлена лише фаготами і гобоями.

Поема "Дзвони" для мішаного хору, солістів і оркестру Сергія Рахманінова написана 1913 року на слова однойменного вірша Едгара По у перекладі Костянтина Бальмонта. Твір присвячений голландському диригенту німецького походження Віллему Менгельбергу, другу Рахманінова. Перші виконання твору відбулися під керуванням автора. Спочатку у Петербурзі, а 1914-го – у Москві.

Початок концертів о 19-й годині

Телефони для довідок і бронювання квитків: 278-16-97, 270-59-04

Адміністрація Колонного залу імені М.В. Лисенка: 278-62-91, e-mail: column-hall@ukr.net

Квитки онлайн: philarmonia.com.ua

Дивіться також фотогалерею за темою:

Дух ХХ сторіччя прилинув в Київ: фоторепортаж з фестивалю "Ретро Круїз"

Ретро Круїз 2017
/
Ретро Круїз 2017
/
Ретро Круїз 2017
/
Ретро Круїз 2017
/
Ретро Круїз 2017
/
Ретро Круїз 2017
/
Ретро Круїз 2017
/
Ретро Круїз 2017
/
Ретро Круїз 2017
/
Ретро Круїз 2017
/
Ретро Круїз 2017
/
Ретро Круїз 2017
/
Ретро Круїз 2017
/
Ретро Круїз 2017
/
Ретро Круїз 2017
/

Попередній матеріал
У Києві байкер збив жінку і втік
Наступний матеріал
У США викрили підозрюваного у сприянні витоку даних ЦРУ
Теги:

Українська стрічка "Дякую" посіла друге місце на фестивалі туристичного кіно у Латвії

Наші в Каннах: український фільм потрапив до конкурсної програми кінофестивалю

Концерт, майстер-класи, ярмарок і спільний молебень: у Києві Великдень відзначили масштабним фестивалем