Дейв Гаан – про новий альбом Depeche Mode: "Він сексуальний. І це рух"

Учасник гурту Depeche Mode Дейв Гаан розказав про відбір продюсерів, створення композицій, а також про джерела свого натхнення

Ігор Панасенко, журналіст Stereobaza на "Просто Ради.О" надав "5 Каналу" інтерв'ю із учасником гурту Depeche Mode Дейвом Гааном. Розмова була проведена у Мілані 12 жовтня 2016 року.

Артист розповів про процес створення композицій, відбір продюсерів та композицій для виконання на концертах, а також про джерела натхнення.

Дейв, на прес-конференції, де ми бачилися, Енді Флетчер пожартував, що саунд майбутньої платівки Mode "Spirit" – "секс". Якими словами ти б описав звучання і настрій майбутнього альбому?

– Це було кумедно (забавно)…Ну так, він сексуальний. І це рух. Рух до енергії. Хотілося б думати, що в музичному і ліричному плані він змушує замислитися. Він просить нас бути почутими. Прийняти те, що відбувається навколо нас у світі. Підштовхнути до дії. І я думаю, це буде дуже важливий запис.

Для продюсування нового запису Depeche Mode ви вибрали Джеймса Форда. Яке з "втілень" вам сподобалося найбільше: власний проект Джеймса – Simian Mobile Disco, роботи з Florence & the Machine, Arctic Monkeys, Klaxons, Foals, Last Shadow Puppets? Що саме?

– Все з цього. Тому що це все дуже різні музиканти. І тому мені був цікавий Джеймс Форд, його різноманітність. Те, як він може переключатися від Simian Mobile Disco до Arctic Monkeys або Florence & the Machine. І кожен запис певного артиста, над яким він працював, має відмінне звучання, добре спродюсований. Від початку і до кінця – це довершені, закінчені альбоми, а не просто набір багатьох пісень.

Він був у мене головним претендентом для такої співпраці. І він також був основною кандидатурою у Деніела Міллера.

 А можеш сказати, хто ще був у списку таких кандидатів?

– У цьому списку фігурувало багато людей: аж до Аттікуса (Росса), який працював з Трентом Резнором. Знову ж – Флад, звісно, і він завжди у мене на приметі. Багато різних людей – Брайян Іно, Деніель Лануа.

Я розмірковував над різними продюсерами, які зможуть представити музику Depeche Mode під новим кутом. Які зможуть впоратися з тим, щоб зібрати всі ідеї разом і утримати Depeche Mode цільними: це я, Мартін і Флетч у студії, плюс також уся команда програмістів і звукорежисерів.

Чимало людей беруть участь у створенні запису, але робота Джеймса з групою виявилася дуже дієвою. У нього були ідеї щодо того, як щось має звучати, і він дозволив дуже добре оформити пісні: мені – співати найкращим чином, занурюючи мене в обстановку, де мені буде комфортно; Мартіну – грати на гітарі, Флетчеру – вправлятися з синтезаторами, і так далі. Таким чином, атмосфера вийшла дуже креативною.

Концертні версії Depeche Mode завжди звучать чудово. Зі старими піснями все зрозуміло – ви берете їх і адаптуєте під сучасне звучання. А як ви чините з новими піснями? Ви пишете їх, тримаючи в голові й те, як це все буде звучати наживо?

– Просто зараз я це роблю, так. Я вже почав думати про те, як розпочати шоу, чим його потім завершити. Що повинно відбуватися, які пісні треба буде заспівати Мартіну, і як це все зробити. Яка пісня краще спрацює, коли я йду зі сцени, які пісні, коли я знову повертаюся. Що краще виконувати, якщо ми маємо виходити на біс.

Я про це все думаю, і коли перебираю деякі старі пісні для виконання, я порівнюю, як це буде працювати разом із новим матеріалом.

 Чи можемо ми очікувати щось несподіване від Global Spirit Tour? Можливо, якісь ранні пісні? Я пам'ятаю, ти колись казав, що ви кілька років тому жартували про ідею грати "Lie to Me" в турі. Може, ви додасте її або, скажімо, "Stories of Old"?

– Насправді, це досить важко – вибирати пісні. Певні пісні дуже добре звучать в запису та "працюють" в альбомі. Але вони недостатньо добре працюють наживо. Іноді буває, що деякі фани кажуть: "О, хотілося б почути ту чи іншу пісню", але ти не можеш зіграти все.

Кожна повинна за ритмом і за відчуттями працювати у зв'язці з нинішнім матеріалом. Тому потрібно переносити всі пісні в поточний контекст.

Деякі пісні, які я виконував на наших записах – та сама "Stories of Old" або "And Then" з альбому "Construction Time Again" – можливо, міг би виконати Мартін. Або пісні, які співав Мартін, можливо, наживо міг би виконати я. І є деякі пісні, які я вже відчуваю, будуть добре поєднуватися з нашим новим матеріалом, такі як "Everything Counts", "Barrel of A Gun", "In Your Room".

Ви майже в кожному турі виконуєте "Just Can not Get Enough" – що в ній такого особливого? Це данина поваги і пошани до автора і колишнього учасника-співзасновника Depeche Mode Вінса Кларка?

– Ні, справа не в цьому. Нам просто весело її грати. Здавна було нелегко змусити її працювати всередині сету, і вона придатна для виконання на біс або як така, знаєш, екстра-пісня. Це тому що важко вписати її в наш новий матеріал. Але ти знаєш, її цікаво виконувати на концертах, як це було в нашому останньому турі.

Понад 10 років тому Мартін Гор пережив болісне розлучення, і це послугувало певним поштовхом для запису альбому "Playing the Angel", який ви самі на обкладинці назвали "біль і страждання в різних темпах". Ти справляєш враження щасливої людини у своїх сімейних стосунках. Що для тебе є мотивом для творення нових пісень?

- Ну, схожі речі. Ти знаєш, життя. Стосунки. Світ. Те, що щодня впливає на тебе. Що проникає в твою душу, надихає тебе і знаходить вихід в піснях.

І досить часто, коли я пишу пісню, я не помічаю цього, не усвідомлюю її сенс до кінця, але пізніше, наприклад, коли я виконую її на концертах, раптом починаю щось відчувати в її словах – те, чого ніколи не передбачав. Я думаю, музика й пісні можуть донести до тебе, що ти насправді відчуваєш.

Скільки твоїх пісень, швидше за все, увійде до майбутнього альбому "Spirit" Depeche Mode?

– Я думаю, чотири, в тому числі одна, яку я написав разом з Мартіном, з'являться в альбомі.

З чуток, під час рекорд-сесій для вашого альбому Black Celebration, у вас там був такий напівжартівливій сайд-проект Toast Hawaii: ви там начебто записували кавер-версії на пісні інших груп і музикантів. Чи правда це, і де зараз може бути цей запис?

– Цей легендарний Toast Hawaii. Насправді, був один день або одна ніч, коли Флетч виконав кілька кавер-версій, а хтось це записав, там жахливо звучать інструменти.

Так а хто там точно співав?

– Це був Флетч. Цей запис десь є, і я впевнений, запис жахливий.

Деніель Міллер зізнався після виходу Delta Machine: "Я думаю щодо трьох останніх альбомів Depeche Mode, що є один запис, яким я, швидше за все, найменше задоволений: "Sounds of the Universe" – це, безумовно, хороша робота, але я не думаю, що вона настільки хороша, як альбоми "Playing the Angel" або "Delta Machine". Яким із записів Depeche Mode або своїх сольних робіт ти задоволений найменше? Чи є щось, що тобі хотілося б перезаписати заново?

– Я, мабуть, погоджуся з тобою. Я думаю, в "Sounds of the Universe" є хороші моменти. Але, по-моєму, "Delta Machine" вийшов краще. Я думаю, після кожного альбому завжди є відчуття, що в записі можна було щось зробити інакше. Але ти робиш те, що можеш в той момент, коли записуєш. Деякі альбоми – це та робота, яка повинна бути зроблена до того, як ти запишеш щось, можливо, відмінне. Знаєш, потрібно постійно продовжувати працювати над речами, і в певний момент якісь музичні твори ведуть тебе туди, куди потрібно. Для цього треба попрацювати. У кожного є своя думка, що подобається, а що не подобається, але ми просто робимо свою справу. Комусь подобається матеріал, комусь – ні.

Depeche Mode – абсолютний світовий чемпіон за кількістю реміксів, як офіційних, так і неофіційних. У 2011-му я брав інтерв'ю в Енді Флетчера, і він зізнався мені, що ви також, буває, слухаєте і любительські бутлег-версії ваших пісень, які з'являються в Мережі, і деякі вам навіть подобаються. Можливо, я помиляюся, але не думаю, що у вас досить часу, та й бажання, щоб слухати кожен новий ремікс, навіть офіційні. Хто у вас відповідає? Може, Мартіну це найцікавіше, може, Деніел Міллер з цим допомагає?

– Я не знаю. Тобі краще запитати про це в них. Мене це зовсім не цікавить. У мене просто немає на це часу.

Навіть на офіційні ремікси?

– Офіційні – це інша справа. Але так багато є бутлегів, якщо ми будемо все це слухати, у нас просто не залишиться часу, щоб створювати нове.

Якщо ви позначаєте в календарі важливі дати на 2017 рік, не забудьте про 19 липня! Адже цього дня до Києва у рамках світового турне завітає британський музичний колектив Depeche Mode.

Попередній матеріал
Бій за майбутнє: Сьогодні українці вшановують пам’ять героїв Крут
Наступний матеріал
"Не всіх туди пускають, прориваємось правдами-неправдами ": репортаж від волонтерів з передової
Теги: