Морська пошуково-рятувальна служба
Морська пошуково-рятувальна служба
фото прес-служби Мінінфраструктури

Європейська бізнес-асоціація прагне зміни підпорядкування Морської пошуково-рятувальної служби

    Служба має фінансуватися за рахунок коштів державного бюджету, як це відбувається у випадку з ДСНС

    Європейська бізнес-асоціація закликає змінити підпорядкування Морської пошуково-рятувальної служби. Про це йдеться у відкритому листі ЄБА до прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана.

    Так, у бізнес-асоціації закликають віднести Морську пошуково-рятувальну службу (МПРС) до сфери управління Держслужби з надзвичайних ситуацій та передбачити її фінансування за рахунок держбюджету України вже з наступного року.

    "Така позиція Асоціації аргументована тим, що наразі джерелом фінансування діяльності МПРС є корабельний збір. Експерти Асоціації проаналізували світові практики фінансування установ, на які покладено функції пошуку та рятування на морі, та дійшли висновків, що функція із забезпечення безпеки мореплавства в частині здійснення аварійно-рятувальних робіт є публічною, а відтак має фінансуватись державою за рахунок державного бюджету", – зазначається в повідомленні.

    В Україні ж нині ДСНС фінансується з державного бюджету, а не за рахунок власників будівель, де можуть виникнути аварійні події. Подібний підхід може бути застосований до здійснення аварійно-рятувальних робіт на морі, переконані експерти Асоціації.

    Крім того, вони додають: згідно Закону України "Про морські порти України", використання коштів від портових зборів допускається виключно за їх цільовим призначенням. А корабельний збір справляється на користь користувача портової акваторії, а також власника операційної акваторії причалу.

    При цьому основною метою корабельного збору є фінансування утримання і розвитку акваторії та морської інфраструктури порту.

    Ситуація, яка склалася нині, поміж іншого, призводить до того, що судна, які використовують при заходженні до морського порту лише його гідротехнічні споруди, забезпечують фінансування також й МПРС, послугами якої не користуються, адже вони є актуальними лише у разі виникнення надзвичайних аварійних подій.

    Зважаючи на викладене вище, компанії-члени Асоціації висловлюють своє занепокоєння тим, що використання портових зборів на цілі, відмінні від утримання портової інфраструктури, призводить до її поступового занепаду та погіршення конкурентоспроможності вітчизняних портів.

    Попередній матеріал
    Аваков назвав два можливі варіанти подальших дій Кремля
    Наступний матеріал
    Космічні втрати: вчені виявили, що подвійні зірки "кидаються" планетами
    Теги: