відкриті джерела

"Укрметалургпром" оцінює втрати ГМК від непрозорого розподілу вагонів УЗ в $1,2 млрд

    Як повідомив Каленков, у серпні гірничо-металургійний комплекс втратив $100 млн через дискримінаційний підхід до розподілу вагонів

    Об'єднання підприємств "Укрметалургпром" оцінює втрати гірничо-металургійного комплексу (ГМК) від непрозорого розподілу вагонів "Укрзалізниці" в серпні у $100 млн, за 2017 рік – у $1,2 млрд. Як повідомив глава Асоціації Олександр Каленков, металурги вітають доручення прем'єр-міністра Володимира Гройсмана навести порядок у цьому питанні.

    "Я дуже радий, що прем'єр-міністр приділив цьому увагу, оскільки це проблема його рівня за своїм масштабом і впливом на промисловість країни, на ГМК і на всю економіку. Дійсно, існує корупційна схема, дискримінаційний підхід до розподілу вагонів "Укрзалізниці". За розподіл вагонів беруться гроші. За нашою інформацією, від тисячі до двох тисяч за вагон. Але збитки, які завдаються чиновниками УЗ, значно більші. Вже у серпні ми оцінюємо, що втрати від такої політики залізниць для ГМК склали близько $100 млн", – зазначив він у ефірі телеканалу "112 Україна", передає портал UAprom.

    З його слів, чиновники УЗ, перевищуючи свої повноваження, заробляють гроші на розподілі вагонів і завдають галузі шкоди, яка багаторазово перевищує навіть ті кошти, які безпосередньо кладуть собі у кишеню.

    "Ми дуже сподіваємося, що новий керівник УЗ (Євген Кравцов – 5.UA) таки зверне увагу на пріоритети, які розставляє прем'єр-міністр. І що для нас важливо – це проблема, яка може бути вирішена в дуже стислі терміни, досить операційного рішення. Дуже проста схема: перевізники, вантажовідправники забезпечуються вагонами "Укрзалізниці" на рівні середньої частки УЗ на ринку піввагонів України, тобто близько 35-40%", – розповів керівник "Укрметалургпрому".

    Він наголосив, що коли вантажовідправники не отримують заявлені вагони УЗ, вони змушені в терміновому порядку шукати вагони на стороні: "Іноді це виходить, іноді ні. Тому або вагони втридорога купуються, або ж просто вантажі не відправляються вчасно. Тому ГМК зазнає дуже значних збитків".

    "І треба розуміти, що ми втратили підприємства на неконтрольованої території. Наразі за 7 місяців ми маємо -18% у виробництві сталі, це близько 2 млн тонн. Ми говоримо про фактично $2 млрд за рік валютних надходжень. Це вже значно. Зараз нам потрібно перекрити недопоставки сталі з тих підприємств збільшенням виробництва на контрольованій території. Це можна зробити тільки якщо інфраструктура не буде нас підводити. На жаль, останні рік-півтора інфраструктура – це вузьке місце. Ми не виробляємо і не можемо поставити свою продукцію не через те, що ми не можемо продати. А через те, що ми не можемо вчасно завантажити, перевезти і так далі. Це велика проблема, була і з минулим керівництвом УЗ. Я сподіваюся, що нинішнє керівництво залізниці поставить собі у пріоритет нашу галузь, оскільки недооцінювати її не можна. Це третина всього промислового виробництва, а якщо брати суміжні галузі тощо – фактично половина всього виробничого комплексу країни. І поряд з АПК це основний постачальник валюти в країну", – констатував Каленков.

    Попередній матеріал
    Теракти в Іспанії: заарештований третій підозрюваний
    Наступний матеріал
    Ремонт доріг та репетиція параду: низка вулиць Києва буде перекрита для руху транспорту
    Теги: