Українські підприємці та бізнесмени поступово починають експансію на зовнішні ринки, чим стимулюють позитивну динаміку для розвитку національної економіки. За даними Державної служби статистики, на кінець 2017 року українські компанії вклали в акціонерний капітал іноземних компаній близько $6,3 млрд. У піковому 2013-му їхній обсяг становив понад "$686 млн, мовиться в сюжеті "5 каналу".
У компаніях, які активно інвестують, експерти вбачають певну схожість. Ключові гравці — це вертикально інтегровані холдинги з якісно та прозоро вибудуваною структурою. Для них інвестиції за кордон — це ключова умова збереження ринків збуту. І, як констатують експерти, таких в Україні стає все більше.
"Насправді, це дуже позитивні сигнали. Те, що відбувається у світі, завжди країни сприяють експансії власних компаній на інші ринки. Адже разом із цим збільшується і прибуток. Так чи інакше – в результаті маємо додаткові надходження, і вплив країн теж транслюється через їхні корпорації", – запевнив спеціаліст із цінних паперів DragonCapital Сергій Фурса.
У списку найуспішніших найчастіше – компанії харчової промисловості, агрохолдинги та підприємства гірничої металургії: "Миронівський хлібопродукт" із фабриками у Нідерландах та Словенії, заводи T.B.Fruit у Польщі, потужності групи "Метінвест" в Італії, Болгарії та США.
"Це один із таких, ви знаєте, елементів сприйняття країни. І якщо якась компанія стає глобальною, чи товар цієї компанії стає глобальним, то репутація країни сприймається через призму цього товару", – пояснює експерт-міжнародник Василь Мирошниченко.
Втім, як констатують спеціалісти, Україна наразі не є вагомим гравцем на міжнародному ринку капіталу. Але поступова її інтеграція в реальний іноземний бізнес, безумовно, призведе до позитивного впливу на економіку країни.