5.ua

У столичному метрополітені вчились гасити пожежі

    Пожежу на одній зі станцій столичного метрополітену загасили вночі рятувальники. Щоправда – у навчальних цілях. Подібні тренування вогнеборці проводять раз на місяць. Цього разу – відпрацьовували вміння розкладати брандспойт, гасити пожежу та евакуйовувати пасажирів. А ще випробовували новий апарат – мобільну повітряну установку.


    О другій ночі на станції метро "Тараса Шевченка" лунає аварійна сирена. На платформі незвично людяно та димно. Чергова по станції оголошує негайну евакуацію та викликає пожежників.

    За мить прибувають вогнеборці. Одягають амуніцію, розкладають брандспойти та спускаються на станцію.

    Аби бути в формі подібні тренування в метро рятувальники проводять щомісяця. Вчаться у лічені хвилини гасити полум’я та евакуйовувати постраждалих.

    Рятувальники кажуть: важко в навчанні – легко в бою.

    По закінченні тренування зізнаються – нічого складного немає та запевняють: до подібних ситуацій готові.

    Також випробували новий засіб – мобільну повітряну установку. Вона дозволяє пожежникам дозаправлятись повітрям в процесі гасіння, не виходячи з палаючого приміщення. З нею, кажуть, боротися з вогнем швидше, легше та безпечніше. Коштує – 50 тисяч гривень. Києву таких потрібно щонайменше 25, наразі ж спромоглися придбати лише одну.

    У Головному управлінні ДСНС Києва кажуть: в європейських країнах вони стаціонарно встановлені на всіх станціях метрополітену. І це було б дуже добре, вважають, якби на кожній станції глибокого закладення у столиці були б такі апарати.

    На пожежників надійся, та й сам вчись: працівники метрополітену теж систематично проходять подібні тренування. Адже злагодженість їх дій при надзвичайних ситуаціях – половина успіху. У кожного – свої обов’язки.

    Одні вчаться зустрічати пожежників, давати їм допуск на пожежогасіння, підклинювати двері, вивішувати табличку "станцію закрито з технічних причин", організовувати евакуацію пасажирів, інші – застосовувати вогнегасники, пожежні рукави, пісок.

    На щастя, вже багато років пожежі в столичній підземці гасять лише на навчаннях. Востаннє пожежа з евакуацією пасажирів трапилася у 1998 році на станції Лук’янівська.

    Євгенія Подобна, Іван Головач, 5 канал.

    Попередній матеріал
    Чорногорія приєдналась до санкцій проти Росії в надії прискорити вступ до ЄС та НАТО
    Наступний матеріал
    У штабі АТО підтвердили загибель солдата і розповіли деталі