Трансформація ПАТ "Укрзалізниця" призвела до хаосу на ринку залізничних перевезень і ускладнила роботу великого бізнесу в Україні. Таку заяву зробив генеральний директор ArcelorMittal в Україні та Казахстані Парамжіт Калон, передає "Економічна правда".
"Ситуація з УЗ за рік погіршилася. Компанія знаходиться в стані трансформації, але ця трансформація призвела до хаосу. Наші відправлення скоротилися на 25% і ми не знаємо, як це зупинити, як працювати наступного року", – зазначив підприємець на конференції Global Outlook 2018 у Києві.
Зі слів Калона, його компанії наразі вдалося реалізувати лише третину планів щодо відправки концентратів до країн Східної Європи. "Наша мета була – щомісяця відправляти 300 тис. тонн, але ми відправляємо лише третину – близько 100 тис. тонн", – уточнив він.
Крім того, гендиректор ArcelorMittal акцентував на відсутності узгодженості в роботі керівництва УЗ в головному офісі та на місцях. А бізнесу найчастіше доводиться мати справу саме з керівниками місцевих філій, яким "все одно, хто ними керує".
"У нас є 100 власних локомотивів, багато вагонів. Ми б хотіли, щоб вони їздили, але нам не дозволили. Не було згоди з приводу цього питання із регіональним керівництвом "Укрзалізниці", – описав ситуацію Калон.
Також він поскаржився, що наразі ArcelorMittal перебуває під тиском, зокрема – через наближення виборів: "З наближенням виборів хаосу стає все більше. Щойно уряд приходить до влади – корупція знижується. Але зараз знову крива йде догори. І усі як коти, яких чогось позбавляють: дряпаються, кусаються і сподіваються, що уряд не втручатиметься. Всі інспекції зараз на своєму піку. Ми зараз під більшим тиском, ніж раніше".
Водночас, за його словами, підтримки з боку української влади великі інвестори не відчувають. Серед проблем, що сьогодні стоять перед бізнесом, підприємець назвав – гостру необхідність у реформуванні трудового та податкового законодавства, відтік кадрів закордон і завищену плату за оренду землі.
За словами директора ArcelorMittal, компанія вже вклала в Україну (з урахуванням покупки "Криворіжсталі") близько $10 млрд, тому вона "не втече", проте наразі вкладені кошти витрачаються неефективно, плани модернізації відкладаються, а потенційні інвестори в країну – займають вичікувальну позицію.