Вантажні перевезення

Промисловці звертають увагу уряду на заплановане підвищення тарифів на вантажні перевезення

    За останні роки УЗ кілька разів піднімала тарифи на вантажні залізничні перевезення напіввагонами

    Низка асоціацій працівників промисловості різних галузей вважає, що додаткове підвищення тарифів "Укрзалізниці" на вантажні перевезення не є доцільним. Про це йдеться в листі, адресованому прем'єр-міністрові Володимиру Гройсману, передає "Обозреватель". 

    Документ підписали керівники "Укрметаллургпрому", Федерації металургів України, Федерації роботодавців паливно-енергетичного комплексу, Союзу хіміків, Української зернової та аграрної асоціацій, "УкрФА", "Укрцементу" і "Скло України".

    У листі зазначається, що додаткове підвищення тарифів "Укрзалізниці" позначиться не лише на роботі промисловців, а й на самому перевізникові. Зважаючи на зростання цін, бізнес може почати перехід на автомобільні перевезення. 

    При цьому, з листопада 2017 року по грудень 2018 року витрати підприємств на залізничні перевезення зросли на 12 млрд грн. Запланована індексація тарифів відбувається в середньому на 13-14%. Більше доводиться платити і за вагони. 

    "Можна стверджувати, що незадовільний фінансовий стан" Укрзалізниці" як підстава для чергового значного підвищення вантажних тарифів, більше пов'язаний із недостатньою операційною ефективністю, а не з існуючою системою регулювання тарифів в останні кілька років. Особливо враховуючи той факт, що операційна рентабельність (EBITDA margin) перевезень "Укрзалізниці" у 2018 році становила 21%, що значно більше, ніж у середньому по промисловості", – зазначено в листі. 

    Як відомо, за останні роки "Укрзалізниця" кілька разів піднімала тарифи на вантажні залізничні перевезення. Так, індексація тарифів для всіх вантажів на 15% відбулася у травні 2016 року. Ще раз на 15% тарифи зросли в листопаді 2017 року. 

    Якщо ж проект про додаткову індексацію тарифів на рівень інфляції в промисловості буде підтримано, крім уже затвердженого зростання, вартість перевезень зросте ще на 23%. Відповідно, бізнесу доведеться додатково виділити 11,7 млрд грн щорічно. 

    "Просимо Вас, шановний Володимире Борисовичу, доручити Мінінфраструктури відкликати зазначені проекти нормативних актів з метою їх коригування до економічно обґрунтованого рівня шляхом широкого обговорення з представниками вантажовласників та інших зацікавлених сторін", – звертаються українські промисловці до голови уряду. 

    Попередній матеріал
    Українець встановив унікальний рекорд в АПЛ
    Наступний матеріал
    "Метінвест" перерахував більше як 20 млрд гривень до бюджетів всіх рівнів України
    Теги: