Низка асоціацій працівників промисловості різних галузей вважає, що додаткове підвищення тарифів "Укрзалізниці" на вантажні перевезення не є доцільним. Про це йдеться в листі, адресованому прем'єр-міністрові Володимиру Гройсману, передає "Обозреватель".
Документ підписали керівники "Укрметаллургпрому", Федерації металургів України, Федерації роботодавців паливно-енергетичного комплексу, Союзу хіміків, Української зернової та аграрної асоціацій, "УкрФА", "Укрцементу" і "Скло України".
У листі зазначається, що додаткове підвищення тарифів "Укрзалізниці" позначиться не лише на роботі промисловців, а й на самому перевізникові. Зважаючи на зростання цін, бізнес може почати перехід на автомобільні перевезення.
При цьому, з листопада 2017 року по грудень 2018 року витрати підприємств на залізничні перевезення зросли на 12 млрд грн. Запланована індексація тарифів відбувається в середньому на 13-14%. Більше доводиться платити і за вагони.
"Можна стверджувати, що незадовільний фінансовий стан" Укрзалізниці" як підстава для чергового значного підвищення вантажних тарифів, більше пов'язаний із недостатньою операційною ефективністю, а не з існуючою системою регулювання тарифів в останні кілька років. Особливо враховуючи той факт, що операційна рентабельність (EBITDA margin) перевезень "Укрзалізниці" у 2018 році становила 21%, що значно більше, ніж у середньому по промисловості", – зазначено в листі.
Як відомо, за останні роки "Укрзалізниця" кілька разів піднімала тарифи на вантажні залізничні перевезення. Так, індексація тарифів для всіх вантажів на 15% відбулася у травні 2016 року. Ще раз на 15% тарифи зросли в листопаді 2017 року.
Якщо ж проект про додаткову індексацію тарифів на рівень інфляції в промисловості буде підтримано, крім уже затвердженого зростання, вартість перевезень зросте ще на 23%. Відповідно, бізнесу доведеться додатково виділити 11,7 млрд грн щорічно.
"Просимо Вас, шановний Володимире Борисовичу, доручити Мінінфраструктури відкликати зазначені проекти нормативних актів з метою їх коригування до економічно обґрунтованого рівня шляхом широкого обговорення з представниками вантажовласників та інших зацікавлених сторін", – звертаються українські промисловці до голови уряду.