Промисловці заявляють про актуальну проблему нестачі рухомого складу піввагонів УЗ – ЦТС

    Добові ставки за надання бізнесу напіввагонів УЗ цьогоріч виросли на 67%, однак їх все одно бракує

    Протягом року проблема з дефіцитом вагонів для вантажовідправників так і залишилася невирішеною, попри зростання парку вагонів в Україні. Брак локомотивної тяги і високий ступінь зношеності вагонного парку УЗ негативно позначається на роботі багатьох вантажовідправників, передає Центр транспортних стратегій.

    "Проблема дефіциту рухомого складу залишалася актуальною протягом 2018 року для всіх вантажовідправників. Ринок реагував на дефіцит будівництвом нових напіввагонів і зростанням вартості залучення парку. Унаслідок цього кількість робочого парку напіввагонів у 2018 році зросла, зокрема за рахунок закупівлі 8 тисяч нових вагонів. Але зростання було знівельовано зниженням їх оборотності на 19%. Добові ставки за надання напіввагонів у 2018 році виросли на 67%", – розповідає консультант ЦТС-Консалтинг Павло Руденко.

    Такі цифри підтверджують і в галузевому об'єднанні "Укрметалургпром". За словами президента об'єднання Олександра Каленкова, компанії "Метінвест", яка є найбільшим вантажовідправником в Україні, доводиться залучати до перевезень як приватний, так і державний парк вагонів. При цьому, частка відвантажень "Метінвесту" по напіввагонах УЗ становить 29%.

    Утім, через дефіцит тяги і падіння оборотності піввагонів на складах ГЗК холдингу накопичено понад 1,4 млн тонн продукції, а заповнюваність складів досягла технологічної межі. Таким чином, компанія несе прямі втрати від невивезеної та нереалізованої продукції. При цьому, недоотримана валютна виручка і зменшення податкових відрахувань до бюджету склали понад 2,3 млрд грн.

    Як відомо, найбільшим оператором піввагонів є Центр транспортної логістики "Укрзалізниці" (ЦТЛ). Частка його відправок становить 38,6%. Частка відвантаження з ГЗК "Метінвесту" (ЦГЗК, ІнГЗК, Північний ГЗК) у парку ЦТЛ становить 30,1% (39,8% з Південного ГЗК), КЗРК - 50,6%. При цьому загальна частка відвантаження сировини і продукції компанії в вагонах ЦТЛ становить 17,9% (25,9% з ПівдГЗК), тобто частка ЦТЛ в навантаженні "Метінвесту" значно нижче її частки на ринку.

    Водночас, про несправедливість розподілу вагонів ЦТЛ серед вантажовідправників кажуть й інші учасники ринку – аграрії, компанії ГМК. Представники бізнесу кажуть: справедливим виглядає підхід, що забезпечує вантажовідправників вагонами, відповідно до їхніх часток у загальному обсязі перевезень.

    Попередній матеріал
    ЗМІ: Вітчизняні компанії почали перемагати у боротьбі за довіру інвесторів до України
    Наступний матеріал
    Аварію на водогоні "Горлівка-Торецьк" ліквідували: понад 40 тис. мешканців врятовані
    Теги: