Завод феросплавів

Нові тарифи УЗ погіршать конкурентні позиції підприємств на світовому ринку феросплавів – УкрФА

    Якщо врахувати приховані чинники, то набігає щонайменше 40% додаткових витрат за основним видом продукції, – бідкається керівник асоціації

    Українська асоціація виробників феросплавів (УкрФА) припускає, що нові тарифи "Укрзалізниці" можуть призвести до зупинки частини заводів групи. Про це "ГМК-Центру" повідомив виконавчий директор УкрФА Сергій Кудрявцев, передає Obozrevatel.

    За розрахунками асоціації, для акціонерного товариства "Нікопольський завод феросплавів" залізничні перевезення подорожчають на 8,4 млн грн з урахуванням ПДВ щомісяця, або більш ніж на 100 млн грн на рік.

    Зокрема, подорожчання залізничного тарифу на імпортну марганцеву сировину становитим 25,5%, на місцеве марганцеву сировину (з МГЗК) – на 11,5%, на шлак і щебінь – в середньому на 14,7%.

    "З огляду на, що марганцева сировина є основним стратегічним ресурсом для АТ НЗФ (річне споживання – понад 2,2 тис. тонн), такі зміни призведуть до погіршення економічного стану підприємства і його конкурентних позицій на світовому ринку феросплавів. І, цілком ймовірно, можуть стати причиною зупинки заводу", – йдеться в заяві асоціації.

    Зростання витрат для ще одного члена УкрФА – АТ "Запорізький завод феросплавів" – складе близько 3,5 млн грн на місяць, уточнив виконавчий директор асоціації. Підкреслюється, що "Укрзалізниця" не компенсує зростання тарифів їх зниженням для прибуткових напрямків, наприклад, перевезення феросплавів.

    "Крім того, вважаємо вкрай несправедливим розподіл груп товарів за тарифними класами таким чином, щоб подорожчання не торкнулося деяких груп товарів, які займають значну частку в загальному товарообігу, організованому через УЗ", – зауважують в УкрФА.

    "Додамо приховані чинники – простої та несвоєчасну подачу вагонів, відсутність відповідальності за охорону вантажів з боку УЗ, ремонт вагонів силами підприємств, прогони порожніх ешелонів – і отримаємо щонайменше 40% додаткових витрат за основним видом продукції", – зазначив Кудрявцев.

    Ще один фактор подорожчання виробництва феросплавів – це новий порядок розрахунків на оптовому ринку електричної енергії, який почне діяти з 1 січня 2019 року. За розрахунками УкрФА, підприємства групи повинні будуть доплатити за електроенергію понад 300 млн грн авансом, з 27 грудня по 5 січня.

    "Ця передоплата рубає все зарплатні проекти та інші поточні платежі по всій групі феросплавних підприємств. Раніше ми платили за електроенергію за фактом поставки, тепер доведеться внести передоплату за прогнозними показниками "Енергоринку". Звичайно, перший перехідний місяць буде найскладнішим", – вважає Кудрявцев.

    Він допускає, що нові умови роботи ринку електроенергії також могли бути одним з факторів підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення, заплановані на 1 лютого.

    Довідково. Членами УкрФА є: ВАТ "Нікопольський завод феросплавів", АТ "Запорізький завод феросплавів", ВАТ "Побузький феронікелевий комбінат", ТОВ "Краматорський феросплавний завод", АТ "Покровський гірничо-збагачувальний комбінат", АТ "Марганецький гірничо-збагачувальний комбінат", ДП "УкрНТЦ "Енергосталь".

    Попередній матеріал
    Спроба удушення Європи: США закликали Німеччину зупинити "Північний потік-2"
    Наступний матеріал
    Німеччина, Єгипет, Білорусь: куди українці найбільше подорожували у 2018 році
    Теги: