Порядок взаємодії державних органів із забезпечення дотримання природоохоронного законодавства у портах може бути ухвалено Кабміном вже у найближчий час. Це стане першим кроком для того, щоб врегулювати дії Державної екологічної інспекції в портах та зняти корупційну складову. Про це у коментарі OBOZREVATEL повідомила координатор Комітету з логістики Європейської бізнес-асоціації Ярина Скороход.
"Ми сподіваємося на ухвалення нового порядку вже найближчим часом, адже усі строки на його розробку вже спливли, а він був мав бути ухвалений ще в жовтні 2018 року, як Закон про єдине вікно. Назвати конкретні строки, коли це може відбутися, наразі складно, адже існує певний супротив, адже неврегульованість нормативно-правового поля на руку для екологічних інспекторів. Втім, учора новий порядок був розглянутий урядовим комітетом", – зазначила Скороход.
За її словами, питання врегулювання дій екоінспекції у ЄБА визначають як одне з нагальних.
"Екологи продовжують здійснювати перевірки суден у морських портах України, незважаючи на прийняту в квітні цього року постанову КМУ №367, якою заборонено перевірки до прийняття відповідних порядків. Отже, згідно з вказаним рішенням уряду, перевірки суден у морських портах на сьогодні заборонені. Проте, на практиці бізнес майже кожного тижня повідомляє про випадки її порушення – спроби екологічних інспекторів отримати від судновласників штраф за "забруднення" акваторії морського порту. Ми занепокоєні такою ситуацією і закликаємо уряд все ж звернути на неї увагу", – наголосила Скороход.
Вона зауважила, що для врегулювання ситуації необхідно ухвалити цілу низку документів: Порядок взаємодії Адміністрації морських портів з Держекоінспекцією, Порядок взяття проб та Порядок обчислення розміру відшкодування.