Володимир Гусак / Facebook

Експерт: Половину із 42 млн грн, яких недоотримала залізниця, можна усунути протягом одного дня

    Сотні тисяч тонн вантажів доставляються до маріупольських комбінатів альтернативними каналами

    Половину втрат із 42 млн грн, яких у липні ніби недоотримала Донецька залізниця, можна усунути протягом одного дня. Про це заявив генеральний директор ПАО "ММК им. Ильича" Юрій Зінченко у авторському матеріалі "Упущена вигода або чому УЗ не хоче заробляти на перевезеннях в Маріуполь?" на cfts.org.ua.

    "Прочитав про те, що в липні Донецька залізниця нібито недоотримала 42 млн гривень доходу через невиконання планів відвантаження з боку ММК ім. Ілліча і "Азовсталі". Це повідомлення викликало у мене суперечливі почуття – з одного боку помірний оптимізм, з іншого відверте розчарування", – пише Зінченко.

    Він продовжує: "Дуже порадувало, що через три роки "Укрзалізниця" нарешті почала замислюватися про недоотримані доходи. Так ось, відповідаю: з відвантаженням металу у нас проблем немає, адже обсяг вихідних вантажів з меткомбінатів утричі менше обсягів вхідної сировини, і, очевидно, що ми відвантажуємо все, що робимо. А ось з доставкою сировини дійсно є проблеми, з чим, очевидно, і пов'язані раптово виявлені "Укрзалізницею" втрати. Вони досить істотні – близько 40 млн грн у місяць. Втім, вже найближчим часом ця сума може збільшитися до 60-65 млн грн у місяць".

    Експерт пояснює, що єдина залізнична гілка, яка з'єднує Маріуполь з іншою частиною України – це перегін Комиш-Зоря – Волноваха. "Незважаючи на двічі оголошений паном Балчуном пропуск 24-25 вантажних потягів на добу, після двох реконструкцій ледь пропускає 16-17 вантажних поїздів (кому цікаво, подивіться статистику ЦТС). Нам же для забезпечення виробничої програми в липні був необхідний пропуск 20-21 вантажних поїздів на добу!" – наголошує директор меткомбінату.

    Як зазначає Зінченко, "через нездатність держмонополії налагодити повноцінне вантажне сполучення з Маріуполем" сотні тисяч тонн вантажів доставляються до комбінатів альтернативними каналами. Далі управлінець детально розписує, яким саме чином до Маріуполя йде необхідна сировина, скільки та чому на цьому "Укрзалізниця" втрачає гроші.

    Експерт торкається і питання збільшення часу обороту вагонів. "Реальність така: вже немає єдиного інвентарного парку вагонів, як це було за часів СРСР, і сьогодні на ММК ім. Ілліча заходять вагони близько 30 різних власників. Наш комбінат виконує колосальний обсяг робіт з формування складів порожніх вагонів за напрямками, які вказують власники цих вагонів. При цьому особливо завзяті співробітники УЗ примудряються ще й бракувати порожні вагони, які до цього прибули на комбінат з сировиною (!), після чого комбінат змушений переформовувати склади. Так що половину з тих 42 млн грн, про які говорить УЗ, можна запросто усунути протягом ОДНОГО ДНЯ з мінімальними витратами для монополії", – зазначає гендиректор підприємства.

    Резюмує Зінченко так: "Дуже сподіваюся, що ситуація по Комиш-Зорі покращиться, УЗ доведе пропуск до заявленого паном Балчуном рівня і знайде можливість забезпечити маршрутні перевезення руди в Маріуполь своїм парком піввагонів. А ми зі свого боку зробимо все можливе для їх максимального освоєння під навантаження металу або ж якнайшвидшої здачі в порожньому стані".

    Попередній матеріал
    Плани "Укрзалізниці" викликаються стурбованість серед українських брухтозаготівельників
    Наступний матеріал
    Менше, ніж за місяць Wizz Air літатиме з Києва ще у два європейські міста
    Теги: