Володимир Омелян
Володимир Омелян 5 канал

Для Коломойського характерно паразитувати на держкомпаніях, – Омелян

    Читайте по-русски
    Зараз Ігор Коломойський значно наростив вплив в Україні і, згідно з прогнозами експертів, готується до нового переділу бізнесу в країні

    Для бізнесів олігарха Ігоря Коломойського характерно паразитування на державних компаніях, коли приватний менеджмент олігарха залишає від держкомпанії оболонку, забираючи собі все цінне. Про це заявив ексміністр інфраструктури України Володимир Омелян, передає 112.UA.

    Зазначимо, у 2009 році Коломойський отримав контроль над державною компанією "Дніпроавіа", яка згодом збанкрутувала (літаки перейшли в авіакомпанію олігарха "Роза вітрів"), злітно-посадковою смугою і пасажирським терміналом аеропорту Дніпра. До цього аеропорт перебував у спільній власності міста та Міноборони. Компанія з орбіти впливу Коломойського, дніпровська "Галтера", на аукціоні, на якому вона була єдиним учасником, купила 94,57% акцій державної на той момент "Дніпроавіа". Вона заплатила за пакет всього 59 млн грн, при стартовій ціні 58,4 млн грн.

    "На посаді міністра інфраструктури я всіляко боровся з монополіями: у небі і на землі. Ніщо так не гальмує розвиток ринку, як монополія на ньому. Звичайно, мене турбувала ситуація з "Дніпроавіа" і аеропортом Дніпра з причини того, що компанія ("Галтера", - ред.) фактично отримала контроль над аеропортом в Дніпрі і єдиним терміналом в ньому. Тоді почалися розмови про те, що там за кошти платників податків треба відбудувати злітну смугу (оцінювалася в 2-2,5 млрд грн, які мали бути профінансовані з держбюджету, - ред.). Ми розуміли, що є висока ймовірність того, що кошти держбюджету будуть використані, але при цьому небо в Дніпрі буде залишатися закритим, і дозволяти зліт-посадку авіакомпаніям будуть вибірково. Це означало, що розвиток регіону не передбачається", – розповів ексміністр інфраструктури Володимир Омелян.

    Раніше Коломойський здійснив аналогічну операцію з державною компанією "Аеросвіт". "Типова картинка. Всі літаки "Аеросвіту" були переведені в МАУ (Коломойського, - ред.). Вони так чинять завжди: залишають державі оболонку з боргами, забираючи з неї тільки те, що представляє цінність". Захищаючи інтереси МАУ в базовому для авіакомпанії аеропорту "Бориспіль", Коломойський кілька років створював всілякі перешкоди, щоб не допустити виходу на ринок лоукостера Ryanair. "Це било по його інтересам на ринку. Але мені приємно відзначити, що вже в цьому році МАУ щасливі у зв'язку з тим, що обсяг авіаперевезень різко зріс, у них зростає пасажиропотік, спостерігається висока завантаженість місць на повітряних суднах. Так що в кінцевому підсумку, як я і прогнозував, вихід лоукостів допоміг всім", - сказав Володимир Омелян. 

    Зараз Ігор Коломойський значно наростив вплив в Україні і, згідно з прогнозами експертів, готується до нового переділу бізнесу в країні. Коломойський у своїх інтерв'ю вже не раз заявляв, що має намір домагатися змін Податкового кодексу. Експерти вказують, що олігарх таким чином хоче перекласти податковий тягар зі своїх бізнесів на плечі конкурентів. При цьому держава може недоотримати мільярди гривень.

    Попередній матеріал
    Справа "Ротердам+": ексголова НКРЕКП Вовк відреагував на дозвіл суду щодо свого затримання
    Наступний матеріал
    Стало відомо, коли до України завітає місія МВФ
    Теги: