Глобальний збій порушив роботу комп'ютерів по всьому світу. Через проблеми у системі зупинилися аеропорти, не працювали банки, комунальні підприємства, зв'язок та інтернет. Усе через невдале оновлення антивірусу. Керівництво програми повідомили, що проблему вже вирішили. Що сталося та як це вплинуло на людей – журналістка "5 каналу" Марія Дрозд знає.
Сумний смайлик та синій екран бачили сьогодні користувачі по всьому світу. Масовий збій Windows паралізував роботу багатьох компаній. Лягли системи мобільних операторів, банків, телеканалів та навіть аеропортів.
Пасажири з валізами кучкуються у приміщеннях. Табло аеропортів не показує розклад рейсів. Довкола лише сині екрани.
Колапси спостерігали на летовищах Сполучених Штатів, європейських країн, Азії та Австралії. Авіалінії масово скасовують рейси. Замість електронного табло – дошки. Посадкові талони виписують від руки.
"Вони сказали, що в авіакомпанії стався збій на глобальному рівні, ми не можемо вилетіти, тому що немає інформації. Сказали нам дочекатися електронного листа, щоб дізнатися, чи зможемо ми літати сьогодні чи ні, більше я нічого не знаю", – розповіла пасажирка Марія.
"Зараз я бачу довгі черги… Я думаю, що мені знадобиться щонайменше година, щоб дістатися аеропорту. Я не знаю, скільки часу триватиме безпекова перевірка, і зараз я не впевнена, можливо, це також вплине на час польоту", – зазначила мандівниця Мекxа.
"Мені сказали, що у Microsoft виникла якась проблема, і вони видають посадковий талон власноруч, тому всередині довгі черги", – повідомив мандрівник Пушпендер Кxанна.
Масовий збій зачепив банки, лікарні, мобільних операторів та критичну інфраструктуру. У США припинили роботу лінії екстреної допомоги. Британський телеканал SkyNews не зміг мовити через проблеми з мережею. Користувачі скаржилися Майкрософту. Згодом стало відомо, що головна причина колапсу – оновлення антивірусу, яким користуються глобальні компанії.
"Збій, який ми зараз спостерігаємо, не є безпосередньою провиною Microsoft, але оскільки проблема з цим програмним забезпеченням впливає на наші комп'ютери, люди стикаються з традиційним синім екраном. Цей збій був спричинений оновленням програмного забезпечення КраудСтрайк. Тож комп'ютери, які не отримали оновлення, не постраждали від збоїв", – повідомив аналітик із кібербезпеки та професор відділу комп'ютерної інженерії Politecnico Стефан Занеро.
Проблему вже виправили. Теорію нападу хакерів заперечив керівник програмного забезпечення Джордж Куртц.
"Це не інцидент із безпекою чи кібератака. Проблему виявлено, виділено та виправлено. Ми направляємо клієнтів на портал підтримки для отримання останніх оновлень і продовжуватимемо надавати повні та постійні оновлення на нашому вебсайті", – зазначив голова CrowdStrike Джордж Куртц.
Українці також відчули наслідки невдалого оновлення антивірусу. Зранку про порушення в роботі заявила Нова Пошта. Відділення ненадовго закрили. Поганий зв'язок відчули абоненти Водафону та Лайфселу. Несправності спостерігали у Сенс Банку та Монобанку. На проблему відреагували у Держспецзв'язку і оприлюднили інструкцію.
Якщо у вас досі не працює система, завантажте Windows. Потім перейдіть до каталогу, адресу якого ви бачите на екрані. Знайдіть зазначений файл і видаліть його. Насамкінець – перезавантажте комп'ютер або сервер. Якщо ж робота не відновилася або виникли труднощі, зателефонуйте за цим номером або напишіть на поштову скриньку фахівцям Урядової команди реагування.
Марія Дрозд, Орест Пона, "5 канал"
Як повідомляв 5.UA, кіберфахівці та слідчі СБУ заявили, що ідентифікували хакерів, які у грудні 2023 року "поклали" кібератакою українського телекомунікаційного гіганта "Київстар".
Дивіться також відео:
Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.
- Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.