Європо, стережися! Китайські автовиробники намагаються захопити автомобільний ринок ЄС. У Мюнхені стартував міжнародний автосалон і значна частина стендів саме за представниками з Азії. Але, звісно, у Мюнхені були й німецькі виробники. BMW презентувала перший у світі броньований електрокар. А "Мерседес" – електромобіль, який може проїхати на одній зарядці акумулятора – 7,5 сотень кілометрів. Деталі – у наступному сюжеті.
"Зелені новинки" та нові загрози для виробників з Європи. У Мюнхені стартував Міжнародний автосалон. Церемонію відкриття відвідав і канцлер Німеччини Олаф Шольц – з уже культовою пов'язкою на оці. Завітали сюди й чимало міжнародних автогігантів. На рівні з німецькими "Мерседесом" та BMW були представлені бренди з Франції та Італії. Однак найбільшу увагу привернули виробники зі Штатів і Китаю, зокрема, американська компанія "Тесла" та китайський "БІД".
Нова "Тесла Модел Єс" зазнала мінімальних змін. Електрокар став легшим і потужнішим. При модифікації, запас ходу сягає 630 км. Тим часом Mercedes показав на автошоу прототип нового "Сі-Ел-Є". Уже його запас ходу збільшено до 750 км.
Цьогоріч понад 40% учасників – компанії з Азії. Серед них південнокорейські Samsung та LG. Вони привезли свої електромобілі. Серед дебютантів автосалону і китайський BYD. Компанія з Шеньчженю одразу презентує рекордні шість моделей автівок. Китайці покажуть електронний позашляховик SEAL U та люксовий DENZA. Раніше компанія виготовляла акумулятори для смартфонів. А нині свій досвід трансформували у створення автівок. Їхні машини не містять нікелю, кобальту і марганцю, що робить виробництво досить дешевим.
"Торік BYD продав понад 50 000 електромобілів за кордоном. Від січня до липня цього року ми продали понад 90 000. І очікуємо різке зростання у другій половині цього року, оскільки постачаємо більше продукції", – зазначив головний виконавчий директор BYD Ван Чуаньфу.
За останні три роки китайський експорт автівок збільшився вдвічі. На Європу чекають нелегкі часи. Але європейські виробники вже готові змагатися з китайськими конкурентами.
"Європа – це дуже конкурентний ринок із багатьма вітчизняними брендами. Оскільки китайські автовиробники швидко розвиваються, ми накопичили багато досвіду. Китайські електромобілі мають технологічну перевагу в системах автономного водіння, розумних кабінах та ланцюгах поставок", – сказав генеральний директор Leapmotor.
Німецький концерн BMW презентувала прототип нового електромобіля Vision Neue Klasse. Розробники стверджують, що запас ходу на 30% більший за аналогічні моделі конкурентів. Крім того, у Мюнхені дебютував перший у світі броньований електрокар BMW i7 Protection. Седан захищений від бронебійних куль калібру 7,62 мм та ручних гранат. Однак і німці намагаються не оминати цифровізації авто.
"Ми розширюємо наше партнерство з BMW. Працюємо з ними вже близько десяти років заради одного – побудувати цифровий автомобіль, який згодом стане більш витонченим транспортним засобом. Ми працюємо разом не лише над підключенням автомобіля до хмарних технологій, цифровою кабіною, а й над його автономністю. І досягли значного прогресу разом. Я думаю, що це частина їхніх майбутніх зусиль, і ми дуже пишаємося тим, що є частиною цього проєкту", – зауважив гендиректор Qualcomm Крістіано Амон.
Крім автомобілів, Мюнхенський форум відвідали й компанії-виробниці велосипедів. Організатори наголошують: нині не все крутиться навколо автівок. Дедалі важливішою стає міська мобільність. І саме це стало гаслом цьогорічного салону, який упевнено перетворюється з автомобільного на форум мобільності та технологій для руху.
Владислав Мошківський, Антон Кучеренко, "5 канал"
Читайте також: Усе для успішного наступу: мобільні автомайстерні, лазні та пральні передав на фронт Порошенко.
Дивіться також відео: Ремонтують машини для фронту! Понад три десятки автівок відновили студенти-автомобілісти у Черкасах.
Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.
- Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.
Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.