Як не потрапити до пастки Інтернет-шахраїв

    Інтернет-крамниці - довіряй, але перевіряй. Щоби не потрапити до пастки віртуальних шахраїв, треба озброїтися знаннями – попереджають юристи та міліція. Щомісяця до вітчизняних управлінь у справах захисту прав споживачів звертаються сотні ошуканих в інтернет-магазинах українців. Після консультації з фахівцями, заявки реєструють одиниці. Це ті, у кого ще животіє надія повернути втрачені гроші. Як злодії наживаються на необізнаності покупців,- досліджували кореспонденти "5 каналу".
    Півтора року Євген Судир користується послугами інтернет-магазинів. Це входить до його професійних обов`язків. Нещодавно хлопець відкрив для себе нову віртуальну крамничку, де ціни на товари найнижчі. Він спокусився та замовив бажаний пристрій. Кур`єр доставив інший. Скаржитися було нікому, бо фактичної адреси магазину, ані на товарному чеку, ані на сайті зазначено не було.

    Євген Судир: "Пропонували мені звертатися до абонентської скриньки, яку вони мені надавали по телефону. Але як я зможу у судовому порядку довести, що я дійсно направив скаргу до цього підприємства? Якщо фактично вони можуть відмовитися від своїх слів. Я хочу добитися, щоб продавці, які здійснюють продажі у інтернет-магазинах, вказували своє місцезнаходження".

    За роз`ясненнями звернулися до власника цього інтернет-магазину.

    Власник магазину, телефоном: "Вот они считают, что не обязаны в письменной форме что-то излагать. Мы с такими клиентами не работаем, ждем письменного объяснения, почему им не нравится этот товар. Потому что разговор это одно. А вот, что написано пером, то не вырубишь топором".

    Для фахівців управлінь у справах захисту прав споживачів відсутність фактичної адреси офісу інтернет-магазину - вагомий аргумент, щоб не реєструвати заяву ошуканого споживача. Принаймі так відповіли Євгену Судиру у столичному департаменті. Коли ж цю скаргу принесли журналісти, сказали - не все втрачено.

    Тетяна Тарасенко, начальник відділу контролю непродовольчих товарів: "Навіть по ідентифікаційному номеру ми могли би знайти суб`єкта господарювання і допомогти у вирішенні цієї скарги. Взагалі, за аналізом за перше піврічча, до 90% ми допомогаємо у вирішенні скарг".

    За оцінками експертів, в Україні зареєстровано 3,5 тисячі віртуальних магазинів. Не всі з них працюють чесно. Шахраї винайшли багато способів, як обманути покупців. Маркетолог віртуальної крамниці, яка має п`ятирічний досвід роботи з покупцями, називає найпоширеніші варіанти махінацій.

    Вадим Дубровін, маркетолог інтернет-магазину: "Фиктивные интернет-магазины - это магазины, которые создаются с целью обмана потребителя. Второй момент - это волшебные кошельки. Наверное, многие с этим мошенничеством сталкивались. Это, когда вы переводите определенную сумму денег на web-кошелек. И кардинг-мошенничества - это люди, которые открывают интернет- магазины с целью украсть номера кредитных карточек".

    Такі схеми - не привід порушувати кримінальну справу, кажуть у міліціі.

    Володимир Поліщук, начальник прес-служби ГУ МВС м. Києва: "Адже людина, яка заключає певну усну угоду, або договір, вона вступає у цивільно-правові відносини з цією людиною".

    Тим не менше Євген рішуче налаштований захищати свої права. Вивчив навіть Закон "Про захист прав споживачів". Каже, товари в інтернет-магазинах, купуватиме й надалі. Бо завдяки цьому випадку вже знає, як не наступити на ті самі граблі.

    Людмила Голоднік, Денис Ковальов та Владислав Карєтнік, 5 канал
    Попередній матеріал
    У Пентагоні сумніваються, що російські війська швидко підуть з Грузії
    Наступний матеріал
    Спростування інформації, озвученої в "Час:Підсумки" 17.08.08
    Теги: