Кабмін підтримав ініціативу Мінінфраструктури щодо лібералізації ринку регулярних автобусних перевезень. Про це домовилися на засіданні уряду 7 лютого, повідомляє "Урядовий портал".
"Сьогодні зроблено перший надважливий крок у реформуванні пасажирських автобусних перевезень – на засіданні уряду схвалено необхідні зміни до постанов Кабінету Міністрів України, які дозволять змінити ситуацію на ринку регулярних автобусних перевезень на всій території України вже в найближчій перспективі. Ці зміни стосуються Порядку проведення конкурсу на регулярних автобусних маршрутах та Правил надання послуг на автомобільному транспорті", – пояснив очільник міністерства Володимир Омелян.
Він додав: "Уперше за останні десять років ми відходимо від застарілих рудиментів та впроваджуємо норми, які насамперед спрямовані на покращення безпеки та якості перевезень, а також створення належних умов для людей з інвалідністю".
Зміни стосуються такого:
- запровадження конкурсу на міжобласні автобусні маршрути за заявницьким принципом;
- запровадженні вимог щодо обов’язкової наявності на міських і приміських маршрутах автобусів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю, у кількості 35% до кінця 2019, а з 2020 року – 50%.
Перевагу на конкурсі надаватимуть перевізнику, який пропонує низькопольні автобуси, електробуси, автобуси з більшою категорією екологічності (Євро 3 – Євро 6).
"Змінами передбачено, що перевізнику, який працював на маршруті без порушень, надається право:
- продовжити дозвіл ще на п'ять років за умови інвестування в оновлення автопарку;
- спрощення процедури проведення конкурсу на внутрішньообласні, приміські, міські автобусні маршрути за рахунок зменшення кількості документів, які подають на участь у конкурсі та поступовий перехід на електронну систему подання документів;
- спрощення процедури відкриття нових автостанцій та врегулювання давно існуючої проблеми взаємовідносин перевізників та автостанцій", – додали у прес-службі Кабміну.
"Це перший етап реформування галузі автомобільних пасажирських перевезень. На черзі зміни, які дадуть можливість адаптувати маршрутну мережу і мережу автостанцій до потреб громадян та створити загальнодоступний реєстр маршрутної мережі автобусних сполучень по всій Україні", – запевнив Омелян.