Першими платними дорогами в Україні можуть стати Краковець – Львів – Броди – Рівне та Стрий – Мукачево, проте рішення про доцільність буде ухвалено після завершення ТЕО цих проєктів, повідомила заступниця міністра інфраструктури з питань євроінтеграції Анна Юрченко.
За її словами, на сьогодні в Україні не так уже й багато напрямків, де може бути платна автомобільна дорога, яка була б окупованим проєктом, через рівень трафіку. Йдеться виключно про будівництво нових концесійних доріг, які дублюватимуть наявні безоплатні маршрути.
"Укравтодор" дотепер отримав дві приватні ініціативи з підготовки двох нових концесійних проектів. Класика жанру, коли це автодорога в чистому полі. Вона, найімовірніше, буде платною. Перша – це маршрут Краковець – Львів – Броди – Рівне (ініціатор – "Автомагістраль-Південь") – понад 200 км абсолютно нового будівництва, альтернативна дорога Київ – Чоп та М-10 Львів – Краковець", – сказала Юрченко.
За її словами, друга приватна ініціатива – це дорога Стрий-Мукачево (ініціатор – Onur).
"На сьогодні в принципі не є проблемою дістатися зі Львова до Закарпатської області, але через перевали і забудови на наявному напрямку технічно неможливо розширити дорогу до чотирьох смуг. Тому наразі розглядають варіант будівництва нової автодороги, яка пройде трошки на схід дороги Київ – Чоп. Якщо нині зі Львова до Закарпаття ми зазвичай доїжджаємо за 2,5 години, а взимку і довше, то нова дорога має скоротити час у дорозі у 2,5 рази", – зазначила Юрченко.
Заступник міністра додала, що за оцінками міністерства, ТЕО щодо Краковець – Львів – Броди – Рівне та Стрий – Мукачево буде завершено до нового року, ТЕО щодо Стрий – Мукачево – дещо пізніше. Рішення про доцільність кожного проєкту ухвалюватиме "Укравтодор", а потім погоджуватиме з Мінекономрозвитку і Міністерством фінансів.
"Вони гіпотетично можуть бути платними, але це буде підтверджено після ТЕО. Тоді ми точно переконаємося, чи варто стягувати плату, чи буде вона взагалі генеруватися, самооплачуватися", – наголосила Юрченко.
Як повідомляв 5.UA, систему автоматичної фотовідеофіксації порушень ПДР в Україні запустили 1 червня 2020 року.