Частині туристів вдалося повернутися з Тунісу – після кількох діб затримки. В Києві приземлився перший з п'яти (!) літаків. На повернення чекають ще понад 800 відпочивальників. На загал літо-2018 вже прославилося колапсом чартерних перевезень. Від дій туроператорів та їхніх партнерів постраждали тисячі українських туристів. Шарм-ель-Шейх, Анталія та Туніс – з рейсами на ці напрямки найбільші проблеми. Вильоти або затримують, або скасовують. Чому так – далі.
Стомлені й розлючені. Перша група туристів повернулася з Тунісу до Києва. Вони кілька днів не могли вилетіти додому через відсутність літака. Хто винен? Авіакомпанія Bravo Airways і туроператор Oasis Travel звинувачують одне одного. Перевізник нарікає на чималі борги з боку партнера. Мовляв, немає розрахунків – не буде польотів.
"У зв'язку із систематичним невиконанням туроператором Oasis своїх фінансових зобов'язань протягом останніх двох років і нарощуванням фінансової заборгованості перед авіакомпанією, яка на 27.06 досягла 25 млн грн і призвела до вимушеного скасування рейсів, змінився розклад усіх польотів нашої авіакомпанії", – йдеться в заяві.
У туроператора відповідають: обіцяв летіти – перевозь людей. А щодо боргів – компанія не визнає такої суми.
"Ми не визнаємо заборгованості в такому розмірі. Але це природно для цього бізнесу. Наразі ми з'ясовуємо ці питання з нашими партнерами, авіакомпанією Bravo. Але зараз робити якісь висновки, на нашу думку, буде передчасним та некоректним стосовно наших партнерів. Мені важко вам розповісти, що саме стало причиною таких затримок у рейсах", – заявив представник туроператора Олег Чебаненко.
Поки туроператор та авіаперевізник змагалися в обопільних обвинуваченнях, туристи обривали їхні телефони і не могли почути притомної відповіді: коли додому? І хто компенсує їхні втрати.
Хочете компенсацій – ідіть до суду, радять потерпілим у Міністерстві економічного розвитку. Саме воно відповідає за регулювання туристичного ринку. А ось ліцензії в Oasis Travel чиновники забрати не можуть. Поки що. І пропонують ухвалити новий закон, в якому прописати суворе покарання для несумлінних гравців ринку.
Туристичні оператори мають відповідати за такі порушення умов путівок, переконані в профільному об'єднанні туроператорів. Для наведення ладу на ринку закликають створити реєстр таких компаній, щоб клієнти знали, кому можна довіряти.
"На сьогодні щонайменше 95% галузі перебуває в тіні. Треба ідентифікувати тих, хто продає путівки. Треба ідентифікувати всіх туроператорів, які працюють на ринку. Запровадити механізми фінансової відповідальності. Є пропозиції, які внесли в парламент, але знову ж таки – нас не почули", – розповідає голова Всеукраїнської асоціації туроператорів Ігор Голубаха.
Що далі – відповідь на це запитання шукатимуть у вівторок, на спільній нараді в Міністерстві інфраструктури. На неї запросили представників авіакомпаній та найбільших туристичних операторів. Загалом їх на ринку – аж 2,7 тис.
Мирослав Солонар, Юрій Жупанов, Анна Мірошниченко, Євгенія Китаїва, "5 канал"
"Кожні 15 хвилин": на пляжі Одеси просто в море скидають нечистоти – ФОТО