Розбиралася Леся Головата.
Нелегко всидіти на стільці шестирічному Сашкові, він ретельно виконує завдання, які просить мама. Зазвичай ці заняття проводить спеціально навчена людина – особистий асистент, так званий тьютор, адже у хлопчика діагностували розлад спектру аутизму. Саме тьютори допомагають дитині адаптовуватися до зовнішнього світу, зокрема – комунікувати з однолітками та коригувати поведінку. Упродовж трьох років Сашко ходив до звичайного дитячого садка з постійним супроводом.
Батьки вирішили віддати дитину навчатися у логопедичний клас звичайної школи. Медкомісія визнала – необхідний постійний супровід. 1 вересня директор 134-ї школи відмовився допустити в клас особистого асистента Сашка, натомість запропонував супровід логопеда – штатного працівника школи.
Батьки взялися відстоювати права сина листуванням з усіма можливими посадовцями та інстанціями. Серед численних паперів – лише один зі школи, в якому написано: педрада ще 19 вересня ухвалила допустити тьютора разом із Сашком до класу. Чому лист відправили родині Моревих аж за півтора місяця – пояснює вже директор.
Натомість у директора школи свої претензії до батьків – Сашка в школу не водять, своїми скаргами фактично паралізували навчальний процес, бо постійно відбуваються перевірки. І взагалі, на думку директора, Сашкові комфортніше зі шкільним учителем, ніж із тьютором.
Конфлікт набирає обертів – множаться і стоси паперів, і взаємні звинувачення. Батьки наполягають на звільненні Юрія Шпильки з посади директора, відкрито два адміністративні провадження. Розібратися в ситуації пообіцяла міністр освіти та науки.
Допоки дорослі розбираються, Сашко озвучує своє бажання – хлопчик хоче повернутися до школи.
Леся Головата, Ігор Селянинов, "5 канал"