Авто на іноземній реєстрації

Податки для авто з "єврономерами": як це працює в інших країнах світу

    В Україні законодавцям поки пропонують оподаткувати всіх власників автомобілів на іноземній реєстрації – як іноземців, так і тих, хто їздить на "єврономерах"

    Існує кілька моделей дорожнього збору для автомобілів на іноземній реєстрації. Детальніше про них розповів голова Всеукраїнської асоціації імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко, передає Finance.ua.

    Так, у Молдові беруть плату з усіх авто на іноземних номерах. Тобто платять як іноземці, так і місцеві "евробляхери".

    Вартість "віньєтки" у Молдові – 180 євро на півріччя, тобто 1 євро на день у перерахунку. Штраф за відсутність "віньєтки" – від 2272 до 9090 леїв (від 3,8 до 15,2 тисяч гривень).

    А от у Латвії податок стягують лише з місцевих автомобілістів, які їздять на авто з іноземною реєстрацією. Таким чином господар "евробляхи" (умовно на німецьких номерах), який приїхав з Литви або Польщі, нічого платити не буде.

    З 1 січня 2017 року в Латвії податок розраховується за таким принципом:

    • за одну добу – 10 євро,
    • за місяць – 250 євро;
    • за півроку – 600 євро;
    • за рік – 1000 євро.

    Штраф за несплату податку складає до 400 євро щоразу, коли поліція натрапляє на таке авто.

    Водночас уряд Латвії залишив своїм громадянам можливість сплачувати істотно менше 1000 євро на рік. Для цього авто потрібно поставити на тимчасову реєстрацію, пояснюють у місцевій Дирекції безпеки дорожнього руху (CSSD).

    "Тимчасова реєстрація коштує близько 80 євро, а потім сплачується також податок – близько 200 євро. Якщо ми говоримо про середні машині. Якщо це машина класу люкс: джип або з мотором 6.0, то там податок може вартувати й 700 євро. Тут кожен обирає для себе – платити податок 1000 євро або робити тимчасову реєстрацію. У принципі, набагато вигідніше зробити тимчасову реєстрацію", – каже член правління CSSD Яніс Голубєв.

    А от українським законодавцям запропонували оподаткувати всіх власників автомобілів на іноземній реєстрації – як іноземців, так і тих, хто їздить на "єврономерах". За задумом глави Всеукраїнської асоціації імпортерів і дилерів, ці кошти можуть спрямувати на фінансування ремонту доріг, оскільки закладений у вартості палива акциз покриває лише 6,9% витрат на будівництво та ремонт доріг.

    Попередній матеріал
    Клімкін повідомив, що зустріч "нормандської четвірки" у Мюнхені відбудеться без французького міністра
    Наступний матеріал
    "Не поспішайте знімати шапки": в Україну суне чергове похоладання