"Євробляхи"
"Євробляхи" 24tv.ua

Пільгове розмитнення "євроблях" завершилося: що зміниться та як каратимуть порушників – сюжет

Читайте по-русски
Нині в Україні понад 750 тисяч автомобілів із європейською реєстрацією

Дешеве авто – дороге мито. 10 листопада спливає термін пільгового розмитнення так званих євроблях. Скористатися "акцією" від держави змогли лише власники автівок, увезених до 31 грудня 2020 року. Ще є шанс в учасників бойових дій. Якщо доведуть, що не встигли через те, що воювали на сході. За пільговий час грошей зібрали на майже три мільярди гривень. Але самі автовласники кажуть, що все одно тарифи для розмитнення для багатьох людей непідйомні.

"Ми простояли з 9, і от зараз звільнились. Нормально, дуже дешево – півтори тисячі євро", – каже власник авто Володимир.

Скористатися пільговим розмитненням змогли не всі. Одинадцятирічне авто на литовських номерах перереєструвати В'ячеслав намагається вже кілька тижнів. Купив він його вже тут, в Україні. Має договори, доручення. Але через допущену помилку під час першої реєстрації в Литві задача ускладнюється.

"Я не знаю, я з митниці не вийду, поки не поміняю. На майбутнє планую так, щоб взяти купити свій автомобіль, самостійно все це робити, якщо вже і впруся в якійсь поріг, уже сам буду їх оббивати", – зазначає В'ячеслав.

За даними громадської організації "Автоєвросила", нині в Україні понад 750 тисяч автомобілів із європейською реєстрацією. Скористалися пільговим розмитненням близько 80 тисяч автовласників.

"Перше, це дійсно, відсутність грошей. Друга причина – це довга процедура підготовки документів", – наголосив представник "Автоєвросили" Іван Козачук.

Розмитнитися "за акцією" могли лише автомобілі, ввезені в Україну до 31 грудня 2020 року. І ті, які відповідають екологічним стандартам, що регулюють вміст шкідливих речовин у вихлопних газах: Євро-2 – для легкових автомобілів і Євро-5 для вантажівок. Одна машина в одні руки. Щоб позбутися єврономерів та отримати українську реєстрацію, власникам довелося, хоч і з пільгами, але викласти чималу суму. Тільки з акцизними зборами, податками та фіксованим внеском 8,5 тисяч гривень набігало більше 35 тисяч гривень. А ще послуги брокера, сертифікація, реєстрація.

"Автор цього законопроєкту підійшов таким чином, що немає значення, якої вартості автомобіль. Чи це Porsсhe 2015 року, чи це Passat б5 1998 року – все одно за розмитнення треба заплатити однакову суму близько 35 тисяч. Байдуже, чи цей автомобіль коштує тисячу доларів, чи 70 тисяч доларів. Все одно платять однаково", – додає Іван Козачук.

Брокерка Марина Крицька розповідає: більший ажіотаж був під час першої хвилі пільгового розмитнення у 2018 році. Тоді вона допомогла понад 600 власників отримати українську реєстрацію. Цього разу таких удвічі менше. Пільговий період для автовласників завершується 10 листопада. А от учасники бойових дій зможуть скористатися знижками до 8 лютого наступного року. Якщо доведуть, що більше 90 днів перебували в зоні бойових дій.

"Скажу чесно, ні один автомобіль по пільговому не розмитнився для учасників бойових дій. Тому, коли приходиш в митницю з таким запитом, починають знаходити купу причин, купу документів, які треба збирати пів року, а то й більше, щоб зробити це пільгове розмитнення. Я особисто не розмитнювала", – зауважила брокерка Марина Крицька.

Хто встиг, той поповнив державну скарбницю на понад 2,8 мільярди гривень. З 11 листопада вартість акцизного збору збільшується більш як у два з половиною рази.

"Митне оформлення та оподаткування транспортних засобів відбуватиметься за стандартним тарифом, відповідно до норм чинного законодавства. І також буде адміністративна відповідальність відповідно до норм митного кодексу України", – наголосив в.о. начальника відділу пресслужби Державної митної служби України Ірина Васильєва.

Представник "Євроавтосили" Іван Козачук підсумував: "На металобрухт здавати точно не варіант, тому що здача автомобіля на металобрухт не закриває митного зобов’язання, і штраф все одно прийде".

За порушення митного законодавства автовласникам може загрожувати штраф 170 тисяч гривень або конфіскація авто.

Лілія Прокопенко, Орест Пона, Іван Лємєхов, "5 канал"

Нагадаємо, голова податкового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев заявив, що більше жодних пільгових періодів для власників автомобілів на європейській реєстрації не буде.

Попередній матеріал
Україна посилить охорону державного кордону – Монастирський
Наступний матеріал
Ми повинні мати план на випадок, якщо біженці з Білорусі таки опиняться в Україні – Совсун
Loading...
Пільг на розмитнення "євроблях" більше не буде, питання закрито – нардеп

Пільг на розмитнення "євроблях" більше не буде, питання закрито – нардеп

Пільговий період розмитнення "євроблях" закінчується: які штрафи загрожують автовласникам і за що вилучатимуть транспорт

Пільговий період розмитнення "євроблях" закінчується: які штрафи загрожують автовласникам і за що вилучатимуть транспорт

В Україні почав діяти закон про пільгове розмитнення євроблях за новою формулою

В Україні почав діяти закон про пільгове розмитнення євроблях за новою формулою

Від сьогодні в Україні можна розмитнювати "євробляхи" на пільгових умовах

Від сьогодні в Україні можна розмитнювати "євробляхи" на пільгових умовах

В Україні ухвалили закон про пільгове розмитнення "євроблях" – які умови (оновлено)

В Україні ухвалили закон про пільгове розмитнення "євроблях" – які умови (оновлено)

Депутати у другому читанні розглянуть пільгове розмитнення євроблях – включення з ВР

Депутати у другому читанні розглянуть пільгове розмитнення євроблях – включення з ВР