Новий Ан-132 – без жодної російської деталі – урочисто викотили з ангара столичного заводу "Антонов". Сьогодні, 20 грудня, його демонстрували саудитам, на чиє замовлення і забрали літак, передає "5 канал".
Українські робітники, які власними руками зводили новий український літак, наголошують, що в Ан-132 немає жодної російської запчастини. "Комплектуючі тут – Франція, Америка. З Росією тут співпраці ніякої немає. Завод може тринадцять, п'ятнадцять, сімнадцять таких літаків на місяць робити", – кажуть робітники.
"Це важлива подія, тому що цей літак був виготовлений у рекордні строки. Тобто фактично протягом року часу ми маємо нову модифікацію нового потужного літака. І мені дуже приємно, що "Антонов" концентрує свої зусилля на карго авіації. Бо тут він має очевидні конкурентні переваги", – сказав міністр інфраструктури Володимир Омелян.
Ан-132 – молодший брат моделі літака Ан-32. Так само, як попередник, новий літак зможе працювати у складних погодних умовах, сідатиме на злітні смуги, що засипані піском або, приміром, розташовані високо в горах.
Функції літака теж не зміняться – він може перевозити вантажі, транспортувати поранених та викидати десант. Водночас у "132-му" сучасніша авіоніка та потужніші двигуни, ніж у попередника, тому нова машина зможе підніматися вище, літати далі, а вантажів брати – більше.
Зводили повітряне судно на гроші Саудівської Аравії. Там же будують завод для виробництва таких літаків, яким "Антонов" передасть конструкторські креслення. Втім, ліцензія на виробництво нових літаків Ан-132 залишиться в Києві.
Більше деталей – далі в сюжеті:
Максим Волобоєв, Дмитро Дємішев, "5 канал"