Запропонована Міністерством інфраструктури уніфікація тарифів на порожні вагони не вирішить проблем із перевезеннями на залізниці. Таку думку висловив виконавчий директор асоціації "Укрцемент" Роман Скільський, виступаючи на нараді в Державній регуляторної службі України, передає "МінПром".
За його словами, для цементної галузі існують дві ключові проблеми з перевезеннями вантажів по залізниці: "Перша проблема – це наявність і стан вагонів. Основні вагони для нас, це цементовози, які на 98% зношені, і в планах "Укрзалізниці" будівництва цементовозів немає. І друга ключова проблема – збільшення терміну оборотності вагонів, який зараз перевищує 12 діб. Уніфікація тарифів на перевезення порожніх вагонів не вирішить жодної з цих проблем ".
Скільский наголосив, що уніфікація тарифів на порожні вагони призведе до подорожчання вартості перевезень для цементної галузі на 28% – при перевезенні на короткі дистанції, і на 32% – на довгі при використанні вагонів УЗ. При використанні вагонів приватного парку зростання витрат становитиме 47% і 52% відповідно.
"Це призведе, на наш погляд, до спроб перейти на автомобільний транспорт на коротких відстанях, а на довгих відстанях виробники цементу просто перестануть працювати, оскільки у нас регіоналізація цементного бізнесу досить висока. Цементні заводи є майже у всіх регіонах України, і це призведе до зменшення конкуренції і, відповідно, до зростання цін", – припустив директор асоціації "Укрцемент".
Водночас він запропонував свій варіант вирішення проблем з перевезеннями на залізниці: "Ми допускаємо, що можливо є сенс залучати приватну тягу до перевезень залізницею. Інша проблема – ремонт вагонів, який збільшує термін їх експлуатації. Ми розуміємо, що в УЗ немає можливості забезпечити цементну галузь достатньою кількістю цементовозів, и ми готові власним коштом ремонтувати вагони на умовах довгострокової оренди із заліком інвестицій в такий ремонт у вартість оренди ".