На допомогу в боротьбі з коронавірусом у Дніпрі кличуть студентів медичного вишу. Не вистачає рук, зокрема, у пунктах вакцинації, де пара помічників зменшила б черги до лікаря. Кличуть і в ковідні відділення – там бракує медсестер. Чим мотивують молодь і що студенти розповідають про таку роботу в реанімаціях – знає журналістка "5 каналу" Наталка Світлова.
Двадцятирічна Вікторія навчається на третьому курсі медичного університету. Нині до вишу йде не на пари, а на збори – студентів, які зголосилися працювати у COVID-лікарнях. Для дівчини, яка хоче стати хірургинею, це перша медична практика. Вважає, вже готова працювати там, де допомога нині потрібна найбільше.
"Є три напрями роботи. Перший – робити щеплення, другий – працювати в стаціонарі саме медсестрою, і третій – допомагати сімейним лікарям. Я би хотіла працювати в стаціонарі", – розповідає студентка Вікторія.
Через брак медперсоналу в лікарнях студентів на допомогу закликають викладачі – інфекціоністи, терапевти, анестезіологи, які у пандемію так само працюють із ковідними хворими.
Двадцятидворічний студент шостого курсу Максим Гребень уже другий рік поєднує денне навчання у виші та нічну роботу в ковідній реанімації. Розповідає – там катастрофічно не вистачало медсестер. Як і більшість його колег, він перехворів на коронавірус кілька разів. Не заперечує, пандемія – час серйозних навантажень, однак і можливостей.
"Це дуже велике навантаження і дуже велика практика. Треба це бачити з самих перших днів, коли ти пішов в медицину", – розповідає студент Максим Гребень.
Ще більш як пів сотні студентів вишу навчилися на додаткових тренінгах і вийшли працювати у пункти масової вакцинації. Там допомога знадобилася, щойно Дніпро опинився в "червоній" зоні, і тисячі людей одночасно вирішили щепитися.
За кілька років до боротьби з пандемією долучилися майже пів тисячі студентів і викладачів дніпровської медакадемії. Це надзвичайно підтримало перенавантажену медичну систему міста.
У виші ж вважають, після такої практики їхні студенти не тільки знатимуться на лікуванні, а й опанують уміння швидко вчитися.
"Це досвід інтеграції в процес практичної теоретичної медицини і співпраця з практичною медициною міста і області. І головний досвід – це вміння реагувати на такі виклики часу, які є на сьогодні, для того, щоб дуже швидко перебудовувати і структуру організації всіх цих процесів", – розповідає декан медфакультету Дніпровського державного медичного університету Юлія Сілікіна.
Поки що – студенти медуніверситету навчаються дистанційно. Кажуть, учитись так – складніше, однак бачать і позитив – мають більше часу на таку необхідну нині практику.
Наталя Світлова, Олександр Пронський, Дніпро, "5 канал"
Читайте також: Морги переповнені, а на цвинтарях не встигають копати могили: ситуація зі смертністю від COVID-19 в Україні – сюжет