Боротьба з рекламою наркотиків, Одеса
Боротьба з рекламою наркотиків, Одеса
5 канал

Котики Vs "бошки": як в Одесі борються з агресивною рекламою наркотиків

В Одесі курсанти поліцейського вишу вирішили самостійно боротися з рекламою наркотиків, адже оголошення з продажу часто можна побачити на стінах та парканах курортного міста

Сергій вперше спробував наркотик у 17 років, коли завітав до товариша, який виготовляв зілля. Вживання опіатів зробили його наркозалежним. Коли була потреба у дозі, зізнається, купував у продавців, чиї телефони вказані у під'їздах, на парканах та у дворах. 

"Подзвонив, прийшла смс, скільки грошей і куди скинути, як правильно замовити. Пішов, скинув гроші, прийшла смс з описом, де залишили. Пішов і взяв...Мій перший наркотик – опіумний, ширка. Потім савутан, шукав ефедрин, потім – вінт", – розповідає пацієнт реабілітаційного центру Сергій. 

Боротьба з рекламою наркотиків, Одеса

За словами борців з наркозалежністю, звикання з'являється після вживання першої дози. 

"Дуже багато синтетичного метадону, синтетичного опіату. Хімічна формула велика, і для того, аби вивести її з організму, потрібно розщепити на дрібні шматочки. З організму це виводиться місяцями", – каже керівник міжнародної благодійної організації Олександр Ахмеров. 

За медичною статистикою, останніми роками наркоманія значно помолодшала – діти починають вживати психотропи з 13 років. Дістати дозу тепер не проблема, а її вартість стартує від 250 гривень.

Боротьба з рекламою наркотиків, Одеса

"Телеграм залишається одним із найпоширеніших месенджерів. Злочинці використовують його як для зв'язку між собою, так і для розповсюдження. Оплата – у криптовалюті. Криптогаманець має унікальний набір цифр. Проходить оплата. Відповідно, ми не можемо дізнатися, кому саме", – розповідає зав.кафедри кібербезпеки Одеського державного університету внутрішніх справ Карен Ісмайлов. 

Боротьба з рекламою наркотиків, Одеса

Саме контакти у соцмережах продавці наркотиків зазвичай вказують після слів, знайомих кожному залежному – "бошки", "спіди", "фєн". 

Майбутні дільничні під час патрулювання вулиць звернули увагу на кількість оголошень на будівлях і парканах щодо продажу наркотиків. Вирішили з цим боротися креативно. Кілька хвилин, і замість реклами наркотиків з’являються котик та дельфін. 

Боротьба з рекламою наркотиків, Одеса
/
Боротьба з рекламою наркотиків, Одеса
/
Боротьба з рекламою наркотиків, Одеса
/

Гуляти з трафаретом та фарбою курсанти планують після пар регулярно, доки дозволяє погода. У самому поліцейському виші до проблеми підійшли серйозніше – розробляють спеціальний додаток для смартфонів. 

"Кожен громадянин зможе сфотографувати на стіні номер телефону, який говорить, де продаються наркотики, відправити до бази даних цього додатку, цю інформацію побачать оперативні працівники", – зазначає Іван Катеринчук, ректор Одеського університету внутрішніх справ.

Почати тестувати мобільний додаток у виші планують вже за кілька тижнів.

Боротьба з рекламою наркотиків, Одеса

Ольга Дунська, Сергій Іщенко, Одеса, "5 канал"

Дивіться також фотогалерею за темою: 

Наркотики в клубі
/
Наркотики в клубі
/
Наркотики в клубі
/
Наркотики в клубі
/
Наркотики в клубі
/
Наркотики в клубі
/

Попередній матеріал
Полторак назвав причину вибухів вітчизняних мінометів "Молот"
Наступний матеріал
Москву та її посіпак чекає відповідальність за проведення "виборів" в ОРДЛО – Клімкін