Тролейбус
Тролейбус 5 канал

"Антиковідний" тролейбус у Луцьку: як знезаражує повітря та як реагують пасажири

Читайте по-русски
Кварцування у тролейбусі проводять кілька разів на день

У Луцьку на маршрут виїхав перший тролейбус, що має систему знезараження повітря. Її обладнали й запатентували розробники місцевого автоскладального заводу. Тепер тестують, щоби знати, як удосконалити для серійного виробництва. Новинку вже оцінили пасажири. Як працює "антиковідний" тролейбус, знають кореспонденти "5-го".

"Ось через ці канали поступає повітря, а через канали виходить вже очищене повітря. Ультрафіолетові промені не діють на пасажирів, інші поверхні в салоні", – розповідає Володимир Бабич.

Головний інженер Луцького підприємства електротранспорту демонструє іонізатори, що допомагають чистити та знезаражувати повітря в салоні. Додатково вбивають мікроби та віруси на поверхнях – ультрафіолетові лампи встановлені по обидва кінці тролейбуса. Такі прилади здатні знищити понад 90% шкідливих мікроорганізмів.

"Це – грибки, мікроби, віруси, дріжджі. Випромінюванню піддаються всі поверхні, площини, які є в тролейбусі, починаючи від поручня, все, що знаходиться нижче лампи випромінювання: поручні, сидіння, підлоги, боковини, вікна. Це – аналогічно як іде опромінення або кварцування будь-якого приміщення", – пояснює головний інженер.

Кварцування у тролейбусі проводять кілька разів на день. Аби ультрафіолетові промені не нашкодили пасажирам, це роблять під час перерви – коли в салоні нікого немає.

"20 хвилин я тут не можу знаходитись. Приходжу – вимикаю відразу, відкриваю двері для провітрювання і все, на хвилин 10", – каже водій тролейбуса Віктор Мазурок.

Пасажири про те, що в тролейбусі працює система знезараження, навіть не здогадуються. Кажуть: різниці в повітрі не відчули. Але додатковим заходам безпеки – раді.

"Всі бояться, всі це знають, дотримуються заходів безпеки, живемо далі. Якщо воно дієве – то треба, вважаю, що треба", – міркує житель Луцька Ігор Лавринюк.

"Я нічого не відчуваю, я в масці, але вважаю, що в цей період це саме доцільно", – переконана Юлія Михальчук.

"Це дуже добре. Але треба їх більше – не один, а кожен", – вважає Володимир Майдан.

Систему дезінфекції для тролейбусів на Луцькому автоскладальному заводі вже запатентували. Зараз її тестують, і якщо буде дієва – зможуть нею комплектувати весь транспорт, який тут збирають.

"Перевіряємо, наскільки система буде добре працювати в умовах реальної експлуатації, термін служби ламп, перевіряємо зручність для користування", – зазначає заступник директора Луцького автоскладального заводу Дмитро Титаренко.

Схожі лампи використовують і в медзакладах, зокрема, в інфекційних та хірургічних відділеннях.

"Ми використовуємо, тому що це йде запобігання виникненню внутрішньолікарняної інфекції, запобігання розповсюдження післяопераційних ускладнень і запобігання профілактики умовно патогенних мікроорганізмів. Я працюю в медицині вже 40 років і 40 років ультрафіолетове випромінювання використовується", – зауважила заступниця директора Луцької міської лікарні Надія Бортник.

Розробники системи знезараження кажуть, що тролейбус із очищенням повітря – поки що єдиний в Україні. Але за потреби таку систему можуть встановлювати й у старіших моделях громадського транспорту.

Олег Ткачук, Луцьк, "5 канал"

Попередній матеріал
Мало не сакральна подія: як у Японії, попри карантин, місцеві милуються цвітінням сакур
Наступний матеріал
У зоопарку Миколаєва народилися двоє африканських левенят
Loading...

"Укрзалізниця" ухвалила рішення щодо обмежень на висадку та посадку пасажирів у Києві

Локдаун у Києві: спортклуби таки закривають – що з метро і громадським транспортом

Робота транспорту під час карантину в Києві: у КМДА розповіли, хто стежитиме за дотриманням обмежень

Кабмін ухвалив рішення щодо роботи транспорту в "червоній" зоні карантину

Роботу громадського транспорту в Києві під час локдауну обмежили – що відомо

Перший робочий день під час чергового локдауну: яка ситуація у столиці – включення