Вантажні напіввагони

Зернотрейдери проти автоматичної індексації тарифів – президент УЗА

    Справедливий тариф сформується тільки за наявності конкуренції, а для цього необхідна лібералізація локомотивної складової, – вважає Горбачов

    Автоматична індексація тарифів "Укрзалізниці" залізничного перевезення на індекс цін виробників промислової продукції може призвести до зниження рентабельності та вплине на всю систему ціноутворення на зерновому ринку. Таку заяву зробив президент Української зернової асоціації Микола Горбачов, передає 112.ua.

    На сайті Міністерства інфраструктури 1 лютого з'явився проект постанови Кабінету Міністрів, яка запроваджує механізм щорічної автоматичної індексації тарифів на вантажні залізничні перевезення на рівні індексу цін виробників промислової продукції. Відтак "Укрзалізниця" зможе щоквартально переглядати ставки тарифів. Раніше кожну чергову зміну затверджував уряд.

    Як розповів Горбачов, щонайменше 1/3 усього зерна закуповується за форвардними контрактами – ще до того, як урожай буде вирощено та зібрано.

    "Для нас дуже важливо планувати та розуміти, скільки коштувати логістика у вересні, жовтні, листопаді. Не знаючи точних розмірів тарифів, не можна прогнозувати й ціну для форвардних контрактів. Таким чином, зернотрейдери закладатимуть логістичні ризики в закупівельні ціни, а це призведе до зниження рентабельності при виробництві зерна", – пояснив він.

    Зі слів президента УЗА, ухвалення проекту постанови про автоматичну індексацію цін – не гарантуватиме поліпшення якості послуг від державного монополіста.

    "УЗ зберігає монополію, тоді як якість надаваних нею послуг, м'яко кажучи, залишає бажати кращого. УЗ не може гарантувати час, за який вантаж буде доставлено. При нормативі 250 км за добу, в нас бувають антирекорди, коли на відстань у кількасот кілометрів вантаж доставляється два тижні", – акцентував Горбачов.

    На його думку, ситуацію може покращити допуск приватних операторів до локомотивної тяги, якого вони нині не мають.

    "Справедливий тариф сформується тільки за наявності конкуренції, а для цього необхідними є проекти державно-приватного партнерства та лібералізація локомотивної складової. Тільки ринок зможе відрегулювати розмір тарифів до нормального рівня рентабельності, який забезпечує прибутковість. У США три приватні залізничні оператори, і якщо купувати в них послуги за форвардом, то можна отримати значний дисконт", – навів приклад представник аграріїв.

    Попередній матеріал
    Зможе пролетіти 500 км: у США створять стелс-бомбу
    Наступний матеріал
    В Україні прискорилася інфляція – що здорожчало найбільше
    Теги: