Ринок в умовах війни
Паливний ринок України одним з перших відчув наслідки російського вторгнення. Обстріли та руйнування вітчизняних нафтобаз, блокування морських портів, знищені нафтопереробні заводи, тимчасовий дефіцит пального, кілометрові черги на автозаправних станціях, ліміти, талони та давно забуті каністри в багажнику.
Усе це українці пережили на початку повномасштабної агресії кремля. Проте криза минула, Україна вже за три місяці повністю перебудувала ринок пального і тепер не залежить ані від росії, ані від білорусі – хоча і нині країна-агресорка продовжує нищити будь-які об'єкти інфраструктури, зокрема і в галузі забезпечення нафтопродуктами, до яких тільки може дотягнутися.
"Після 2014 року український ринок закуповував пальне з росії та разом з білоруськими поставками це було 70-80% від ринку. Наразі відмовилися від цього продукту і компанії закуповують виключно з Європи", – каже експерт консалтингової компанії "НАФТОРИНОК", Олександр Сіренко.
В Україні змогли побудувати нові транспортні коридори із Німеччиною, Румунією, Литвою, Болгарією та Польщею. Нині близько половини усього пального вже приїжджає у бензовозах, а не залізницею.
І хоча ринок пального звузився приблизно на 30% – адже зменшилося споживання – проте конкуренція серед трейдерів стала лише гострішою.
"Коли ринок насичений, ціна єдине чим можна конкурувати між собою. А у нас дуже конкурентний ринок, в нас більше 7 тисяч заправок. Коли у всіх є пальне однакової якості, ми все веземо з Європи, тут нема де схибити, – то звісно конкуренція йде ціною і це ми бачимо. Зараз уже та історія, яка була у всіх, ціна 50-60 грн за літр, та зараз різниця між преміум ціновим сегментом і нижчим – приблизно 4-5 грн. Це показує, що кожен має можливість отримати той вид пального за тією ціною, яку він готовий платити", – звертає увагу експерт нафторинку.
Водночас самим водіям не однаково, звідки пальне. Кажуть, головне – щоб не з росії та білорусі. Загалом же нинішньою ситуацію із пальним задоволені. Зазначають, що все є та гарної якості – аби ще ціни не кусалися. Але ця проблема зрозуміла – єдиним джерелом постачання пального для України наразі є Європа. Окрім налагодженої логістики деякі вітчизняні трейдери навіть встигли обзавестися власними терміналами закордоном.
Острів паливної стабільності
До прикладу, національна мережа АЗК UPG забезпечила безперебійне постачання пального в Україну, придбавши морський термінал у польської компанії Baltchem SA Zakłady Chemiczn. Йдеться про місце із потужними виробничими можливостями для перевалки та зберігання нафтопродуктів. І тепер працюють у тому числі на український ринок, забезпечивши у грудні 65 тисяч тонн дизельного палива, або 10% від загального імпорту, – наводиться цифри експерт з енергетичних питань Сергій Куюн.
Також у компанії зауважують, що у достатньо короткі строки їм вдалося налагодити надійні партнерські відносини з багатьма європейськими виробниками високоякісних нафтопродуктів, – такими як Royal Dutch Shell, Total Energies SE, Neste Oyj, Glencore Energy, – пальне в яких відповідає п'ятому екологічному стандарту, що передбачає суворіші вимоги до ступеня очищення від часток, котрі забруднюють довкілля. А всі партії пального мають сертифікат якості виробника із зазначенням країни походження.
У компанії UPG наголошують, що роблять усе можливе, аби навіть під час війни українці не відчували дефіциту пального. Адже автозаправні комплекси є об'єктами критичної інфраструктури, від ефективної роботи яких залежить функціонування не лише багатьох сфер країни, а часом навіть людські життя.
"Це вперше українська компанія вийшла так потужно за кордон...Просто тепер компанія може пропонувати пальне за нижчими цінами. Якщо коротко казати, коли ти контролюєш на всіх етапах поставку пального, ти маєш можливість закуповувати дешевше і привозити дешевше продукти… Український водій побачить продукт, якого не потрібно буде шукати, не буде цих черг, є можливість тепер постачати на свої термінали ще більше нафтопродуктів, і він відчує це на своєму гаманці, він зможе економити, бо ціна буде нижче", – пояснює Олександр Сіренко.
Якісний сервіс навіть у найтемніші часи
Розуміючи, що українська енергосистема постійно потерпає від російських масованих ракетних ударів і їх наслідків, у UPG підтримали заклик влади до економії у споживанні електроенергії. Усі автозаправні комплекси національної мережі перейшли до мінімального рівня споживання електроенергії, необхідного для безперебійного функціонування. Особливо це стосується пікових годин із 17:00 до 23:00, коли нашим енергетикам особливо важко стабілізувати ситуацію.
Як утримувач об'єктів критичної інфраструктури компанія ще восени підготувалась до непростого для країни та українців етапу війни – АЗК UPG були забезпечені альтернативним джерелам живлення. Завдяки дизельними генераторами навіть під час відключень електрики – АЗК працюють безперебійно та злагоджено, надаючи відвідувачам повний спектр послуг.
Енергія добра
Національна мережа АЗК підтримує українців не лише своїм якісним сервісом – але і безпосередніми благодійними ініціативами. Так, у перший день зими компанія запустила ініціативу "Енергія добра".
Купуючи у фірмових кафе ресторанного формату VIVO café смачний гарячий напій – чи то підбадьорливий еспресо, чи то заспокійливий зелений чай – відвідувачі тим самим адресно підтримують населення, яке постраждало в результаті російсько-української війни.
У межах цієї ж благодійної ініціативи було вже виділено 1 млн грн допомоги для потерпілих внаслідок жахливої ракетної атаки по місту Дніпро, що сталася 14 січня.
Автозаправка у смартфоні
Попри всім намагання оскаженілого сусіда своїми атаками на інфраструктуру занурити українців у пітьму кам'яного віку – ми продовжуємо жити у країні XXI сторіччя із повсюдною діджиталізацією. Тож очевидним є факт, що мережа має власний зручний мобільний застосунок, "у подарунок" до якого йде програма лояльності UPGgood із добрячою купкою переваг. У додатку можна:
- придбати онлайн пальне та товари VIVO café зі знижкою;
- використати QR-код замість пластикової картки під час купівлі пального;
- відшукати найближчі або найбільш зручні за розміщенням АЗК та додаткову інформацію про них – щодо наявності пального, актуальної вартості на пальне, графіка роботи, додаткових сервісів тощо.
Звісно ж, скористатися цифровими благами можуть як власники iOS-продукції, так і Android-апаратів.
Тож, говорячи про UPG – сьогодні у мережі є власні перевалки, бензовози, залізничні вагони, термінал та повністю налагоджена логістика. Є в достатній мірі енергонезалежні АЗК, що забезпечують безперебійність надання відмінних послуг. Є бажання та можливість підтримувати українців – у вигляді безперебійних поставок якісного пального до країни, утримання стабільних цін, забезпечення гідного рівня сервісу та за допомогою прямих благодійних ініціатив. А підтримуючи одне одного та економіку, – разом ми наближаємо нашу перемогу.