expres.ua

Може статися, що підвищення залізничних тарифів створить ще більшу основу для корупції на УЗ – президент УАК

    Топ-менеджмент "Укрзалізниці" відповів на запитання представників галузевих асоціацій

    В ході відповідей високопосадовців "Укрзалізниці" на запитання представників галузевих асоціацій у Федерації роботодавців України, президент Союзу хіміків України Олексій Голубов заявив, що для підприємств хімічної промисловості "цього року залізничні тарифи вже зросли вдвічі за рахунок корупційної складової".

    Як передає Uaprom.info, за його словами, вантажні вагони УЗ віддаються "наближеним фірмочкам" у кількості 50 штук, наприклад, Rail Logistic, які "піднімають ціни як хочуть". "Мені директор "Рівнеазоту" говорить: дайте вагони, у мене на майданчику лежить 50 тис. аміачної селітри! Це така бомба, що, якщо рвоне, то і Рівного не залишиться", – розповів чільник Союзу хіміків.

    "Корупційна складова потужно сидить в "Укрзалізниці". Приберіть посередників! Близько 900 млн грн осідає в кишенях, а УЗ втрачає близько 400 млн грн. Ось якщо такі схеми прибрати, то може і не потрібно підвищувати тарифи", – висловився Голубов.

    Як він зазначив, тільки в одному депо Мелітополя крадуть 7-8 тонн дизпалива на день. "Хлопці, ну як можна витримати таку витрату дизпалива, якщо такий розмір крадіжки тільки по одному депо! Я вже не кажу про закупівлі матеріальних цінностей", – констатував він та додав, що керівництву УЗ необхідно боротися з корупцією.

    У свою чергу, в.о голови правління "Укрзалізниці" Євген Кравцов погодився з тим, що ціна вагону для хіміків зросла удвічі. "Абсолютно вірно! Експедитори, беручи наш вагон за фіксованою ставкою, перепродують його вам за вищою ставкою", – зазначив він та наголосив, що "існує величезна проблема із закупівлями, і давайте з нею спільно боротися".

    "Те, що в депо крадуть – це правда. Я не буду приховувати, дійсно є проблеми. У нас дизель зникає від моменту його заливання в цистерну до моменту його згоряння в двигуні локомотива. Це величезна проблема, ми зараз шукаємо шляхи її вирішення", – констатував він.

    Крім того, народний депутат та президент Української аграрної конфедерації (УАК) Леонід Козаченко, відзначив, що незрозуміло, яким чином УЗ збирається вирішувати проблеми корупції. "Як би не вийшло так, що сума від підвищення тарифів створить ще більшу основу для корупції. Може, завтра будуть "розтягувати" ще більше палива", – попередив він.

    Як приклад корупції на "Укрзалізниці" Козаченко розповів про випадок із ремонтом локомотива: "Приватне депо хотіло взяти на ремонт локомотиви УЗ. Але нас попередили, що ми повинні обов'язково заплатити 2,5 млн грн за кожен. Якщо не заплатимо, то нам не дадуть їх відремонтувати. Ми це питання врегулювали, але нам все одно в результаті не дали цей локомотив, дали іншим, які погодилися заплатити".

    А от член наглядової ради "Дніпровагонмашу" Валерій Новицький розкритикував "Укрзалізницю" за те, що жоден український виробник вагонів не бере участі в програмі оновлення рухомого складу компанії. "З початку року жоден тендер не відбувся. Чому? Тому що в них беруть участь не тільки виробники, а й посередники. І вони не дають виробникам не те, що виграти, але просто провести тендер. Якщо ви не будете зацікавлені вирішувати ці питання, то нікому це не потрібно", – зауважив він.

    У відповідь член правління "Укрзалізниці" Олександр Бужор зазначив: "Тендера, на жаль, не відбулося з незалежних від нас причин. Так працює законодавство, вони були блоковані", – констатував він.

    У той же час Дмитро Олійник, голова ради Федерації роботодавців України, нагадав топ-менеджменту УЗ, що "приймалося рішення відправити в Генпрокуратуру документи і звернення щодо компанії-посередника "Максмед Інтернейшнл", яка блокує тендери. "Що залежить від УЗ? Коли ви формуєте тендерні пропозиції, то ніяке українське законодавство не забороняє вказувати в тендерній документації наявність у постачальника тих чи інших технічних можливостей. Багато з реального сектора економіки навіть погодяться на сплату частини гарантійного внеску для того, щоб прокладки відміталися на цьому етапі. Будь ласка, шановні колеги з "Укрзалізниці", ми дуже добре розуміємо, як формуються тендерні умови", – підкреслив він.

    Попередній матеріал
    Сарган – націоналістам: Вертолітним майданчиком і так керує держава
    Наступний матеріал
    Справу російського військовослужбовця Агєєва скерували до суду
    Теги: