Балдинюк пояснив, які логістичні труднощі шкодять експорту харчової промисловості

    Як приклад він навів ситуацію з надання УЗ права самостійно визначати ставку на використання вагонів

    Регулярне підвищення тарифів "Укрзалізниці" на залізничні вантажоперевезення вбиває експорт харчової промисловості, вважає глава асоціації "Укркондпром" Олександр Балдинюк. Про це йдеться в статті "Укрзалізниця" роздуває тариф: Бізнес попереджає про уповільнення економіки" на 112.ua.

    Коментуючи надання "Укразалізниці" права автоматично індексувати тарифи на з/д вантажоперевезення на індекс цін виробників промислової продукції Балдинюк відзначив, що це негативно позначиться як на бізнесі, так і на економіці в цілому. Як приклад він навів ситуацію з надання УЗ права самостійно визначати ставку на використання вагонів. За даними АМКУ, доля держмонополіста тільки в критих вагонах (використовуються для перевезень харчової продукції) досягає 78%.

    За словами Балдинюка, при тому що ставка визначається за формулою, мінімум дві її складові (рентабельність і дисконт) УЗ визначає самостійно. Таким чином, тільки за минулий рік ставка підвищувалася тричі і виросла від початкового розміру в 6 разів, розповів глава асоціації "Укркондпром".

    "Це фактично вбиває експорт харчової промисловості з урахуванням транзитної війни з Росією, яка незаконно блокує транзит по своїй території, закриваючи українській продукції доступ на ринки Центральної Азії", – заявив він.

    За словами Балдинюка, українські виробники змушені використовувати альтернативні маршрути через Чорноморську і Каспійську поромні переправи, що в 2,5 рази дорожче, ніж возити через територію Росії.

    "Все це негативно впливає на торгове присутність української продукції на ринках. Тільки кондитерський експорт за 4 роки вже втратив 60 тис. т", – сказав він.

    Нагадаємо, Кабмін має намір схвалити ініціативу "Укрзалізниці" в введенні автоматичної індексації тарифу на вантажоперевезення на індекс промислових цін. Це означає, що державний монополіст "Укрзалізниця" зможе довільно змінювати ставки тарифів у бік підвищення, переглядаючи їх щоквартально. Раніше кожне чергове підвищення затверджував Кабмін.

    Попередній матеріал
    Автогаз значно подешевшав від початку року – яка ціна нині
    Наступний матеріал
    Синоптики прогнозують "складну" погоду: завтра в Україну прийдуть дощі, мокрий сніг і сильний вітер
    Теги: