Самиця суматранського орангутана Pongo abelii. Фото: Greg Hume
Вікіпедія

Вчені знайшли новий вид великих людиноподібних мавп

Міжнародна група науковців виявила на острові Суматра в Індонезії новий вид орангутангів Pongo tapanuliensis. Раніше вважалося, що тут живе один вид орангутангів Pongo abelii, але виявилося, що у центральній частині острова мешкає невелика популяція мавп, які анатомічно і генетично відрізняються від них. Як повідомляє N+1, відповідне дослідження біологи опублікували у Current Biology.

Натепер до великих людиноподібних мавп відносять шість видів – звичайного та карликового шимпанзе, горилу західну та східну, суматранського та калімантанського орангутангів. Останні – раніше згадані Pongo abelii – мешкають на півночі однойменного острова, проте ще в 1930-х роках почали з'являтися повідомлення про мавп, яких бачили на північному заході острова, в районі озера Тоба. У існуванні цієї ізольованої популяції орангутангів науковці не були впевнені аж до 1997 року. А 2013 року вчені отримали скелет її представника, і були виявлені анатомічні відмінності від суматранських і калімантанськіх орангутангів.

У новій роботі біологи та антропологи дослідили черепи 33 самців Pongo tapanuliensis, які зберігалися в різних наукових організаціях. Вчені виявили особливості їх будови, які відрізняють "південних" суматранських орангутангів від інших видів. Голова нового виду, наприклад, менша за розмірами, ніж у інших орангутангів того ж віку. Дослідники порівняли і зовнішній вигляд мавп. З'ясувалося, що "новачки" відрізняються від суматранських родичів кучерявою шерстю, також у самців є помітні вуса, а у самиць – бороди.

Наразі за оцінками дослідників, популяція Pongo tapanuliensis нараховує всього близько 800 особин. Тому після опису виду, тапанулійські орангутанги автоматично стали вважатися одним з найбільш уразливих видів людиноподібних мавп.

Читайте також: "Помісь млинця і валізи з плавниками": науковці виявили новий вид гігантських риб